Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم در گلپایگان ۱۱.۳ درصد کاهش داشت

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: برداشت محصول گندم در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است.

برداشت گندم در گلپایگان ۱۱.۳ درصد کاهش داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حیدرعلی گل‌محمدی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان، از شروع برداشت گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: در سال زراعی جاری محصول گندم در سطح دو هزار و ۴۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد که خشکسالی موجب شد تا ۳۰۰ هکتار از مزارع زیر کشت این محصول رها شود.

وی افزود: در این شهرستان گندم از ارقام «الوند»، پیشگام، «بک‌کراس» روشن و «سیوند» و «رخشان» کاشت شده است و پیش‌بینی برداشت هفت هزار و ۲۴۲ تن محصول داریم که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۱.۳ درصد کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان گفت: در سال زراعی گذشته محصول گندم در سطح دو هزار و ۲۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شد اما ۱۱۱ هکتار غیر قابل برداشت بود و از سطح زیر کشت قابل برداشت هشت هزار و ۱۷۰ تن گندم برداشت شد.

کاهش ۲۴ درصدی محصول جو در گلپایگان

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری محصول جو در پنج هزار و ۶۳۰ هکتار کشت شد اما به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای این محصول رها شد، افزود: پیش‌بینی برداشت ۱۳ هزار و ۱۴۰ تن محصول جو از ارقام بهرخ، مهتاب، ارمغان، نیک و فجر ۳۰ داریم که نسبت به سال زراعی گذشته ۲۴ درصد کاهش دارد.

گل‌محمدی افزود: شهرستان گلپایگان ۳۰ هزار هکتار زمین زراعی دارد که کمبود آب موجب شده است تا ۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت بلااستفاده بماند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید