Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسات تخصصی کارگروه مانع زدائی‌ها و پشتیبانی‌ها در بخش کشاورزی

107مورد قانون، بخشنامه، رویه و دستورالعمل مانع کسب و کار و جهش تولید توسط کارگروه استانی شناسایی و در دست پیگیری است.

برگزاری جلسات تخصصی کارگروه مانع زدائی‌ها و پشتیبانی‌ها در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، امید شریفی کارشناس بودجه اظهار کرد: با عنایت به ضرورت رفع موانع در بخش کشاورزی استان در راستای تحقق جهش تولید و ارائه پشتیبانی‌های مورد نیاز از بخش کشاورزی و کشاورزان زحمتکش استان و همچنین با توجه به نامگذاری سال 1400 از طریق مقام معظم رهبری به نام مانع زدائی‌ها و پشتیبانی‌ها، از ابتدای سال جاری کارگروهی ستادی در سطح سازمان با ریاست جناب آقای مهندس مرادمند ریاست محترم سازمان، معاونین، مسئول محترم حوزه نمایندگی ولی فقیه و مدیر حراست سازمان با دبیری معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی تشکیل شد.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این کارگروه، ایجاد همنوایی و انسجام در پیگیری سیاست‌های راهبردی و عملیاتی سازمان و کلیه بخش‌ها و دستگاه‌های تابعه فعال در حوزه کشاورزی استان در جهت رفع موانعی است که بازدارنده محیط کسب و کار پویا هستند و همچنین ارائه تمامی اقدامات پشتیبان لازم در جهت تحقق تولید متناسب با ظرفیت‌های استان است.

کارشناس بودجه سازمان گفت: از سنوات گذشته اقدامات مشابه و بسیار خوبی با همین عنوان در سطح استان در سازمان جهاد کشاورزی در قالب هیات مقررات‌زدائی با همکاری اداره کل اقتصاد و دارائی به عنوان دبیر هیات مقررات‌زدائی استان صورت گرفته از جمله احصاء قوانین، رویه‌ها و دستورالعمل‌های مخل کسب و کار و ارائه و پیگیری از طریق آن هیات که در سال گذشته در این راستا 52 مورد قانون، رویه و بخشنامه که موانعی را برای بخش کشاورزی ایجاد نموده با همکاری بخش‌های تخصصی و تشکل‌های فعال در بخش کشاورزی استان احصاء و در گام‌های بعدی کاربرگ‌های تخصصی تکمیل و پیگیری لازم از طریق نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی مجلس و همچنین در سطح وزارتخانه صورت گرفته است. به موازات این موضوع تمامی ظرفیت‌های لازم جهت ارائه پشتیبانی‌های موثر از تولید و همچنین رفع موانع با استفاده از ظرفیت‌های برون دستگاهی بکار گرفته شد.

 شریفی افزود: از جمله تشکیل جلسه با دستگاه‌های همکار در حوزه بخش کشاورزی از جمله بیمه، بانک‌ها، گمرک و ...،  استفاده از ظرفیت کمیته برنامه‌ریزی استان، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ... .

وی اضافه کرد: در سال جاری نیز با تشکیل کارگروه ستادی، این موضوع به شکل ویژه در دست پیگیری می‌باشد از جمله اینکه جلسات هفتگی مستمر با هر یک از بخش‌های تخصصی با ریاست معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی در حال برگزاری است که در این جلسات ضمن پایش موانع احصاء شده، چگونگی، زمانبندی و مسئول پیگیری موضوعات در جهت رفع موانع مشخص می‌گردد.

وی یادآورش شد: در جهت ارائه پشتیبانی‌های لازم از بخش، در کنار تمامی وظایف جاری و ذاتی سازمان و دستگاه‌های تابعه در بخش کشاورزی استان، از سال گذشته، با همکاری تمامی بخش‌های تخصصی، بسته‌ای تحت عنوان بسته حمایتی در بخش کشاورزی استان تهیه شده که به تصویب شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین شورای برنامه‌ریزی استان رسیده که با پیگیری این بسته در سال گذشته، نتایج خوبی در بخش حاصل شده و در سال جاری نیز این موضوع ادامه خواهد داشت. امید است با مجموعه این اقدامات، در کنار تلاش و همت همیشگی کشاورزان خدوم استان، شاهد رونق تولید و رونق در بخش کشاورزی استان باشیم.

کارشناس بودجه افزود: خلاصه اقدامات صورت گرفته توسط کارگروه را از ابتدای سال جاری به شرح ذیل می‌توان اشاره کرد: تصویب بسته حمایتی بخش کشاورزی در سال 1400؛ پایش کلیه بخش‌ها و دستگاه‌های تابعه و احصاء 107 مورد قوانین، رویه‌ها و بخشنامه‌های مخل کسب و کار و تولید در بخش کشاورزی؛ ارائه موانع و مشکلات بخش کشاورزی در قالب مولفه‌های 28 گانه پیمایشی شاخص‌های کسب و کار به استانداری و شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی؛ انعکاس 107  مورد موانع احصاء شده به اداره کل اقتصاد و دارائی به عنوان دبیر هیات مقررات‌زدائی و انعکاس موارد از ان طریق به ستاد مرکز هیات مقررات‌زدائی کشور؛ تهیه کاربرگ‌های هیات مقررات‌زدائی در خصوص هر یک از موانع احصاء شده و ارائه به اداره کل اقتصاد و دارائی؛ تشکیل جلسات تخصصی مستمر هر هفته با یک بخش تخصصی جهت راستی آزمایی، اولویت‌بندی و زمان‌بندی پیگیری و مرتفع نمودن 107مورد موانع احصاء شده.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید