Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح کنترل فناوری برداشت گندم در استان اصفهان

با اجرای طرح کنترل فناوری برداشت ریزش دانه‌های طلایی گندم در مزارع کاهش یافت.

اجرای طرح کنترل فناوری برداشت گندم در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، معاون سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به تشدید نظارت بر برداشت گندم برای کاهش ضایعات آن گفت: حدود ۴۵۰ دستگاه کمباین در زمان برداشت گندم در استان اصفهان فعال است.

اصغر رستمی با بیان اینکه حتی کاهش یک درصدی ریزش محصول می‌تواند درصد زیادی از ضایعات محصول را کم کرده و به تولید و درآمد بیشتر کشاورزان کمک کند افزود: عوامل مختلفی مانند باد و طوفان، حیوانات وحشی و پرندگان، تاریخ و زمان برداشت توپوگرافی و ناهمواری زمین، نوع بذر مصرفی و دستگاه‌های برداشت در میزان ضایعات گندم موثر است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امسال در استان حدود ۶۴ هزار هکتار گندم آبی و دیم و حدود ۵۱ هزار هکتار جو در کشت شده است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم در شهرستان‌های شمال استان از جمله آران و بیدگل، کاشان، اردستان و نطنز به پایان رسیده افزود: در بخش مرکزی استان از جمله شهرستان‌های اصفهان، شهرضا، برخوار و شاهین شهر و میمه کشاورزان در حال برداشت گندم هستند و در مناطق نیمه سردسیر و سردسیر استان از جمله فریدن، فریدونشهر هم برداشت گندم، اواخر تیر به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید