Iranian Agriculture News Agency

۱۵ میلیون متر مکعب آب سالانه در شهرستان تیران و کرون صرفه جویی می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون در غرب استان اصفهان گفت: صرفه جویی سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب آب کشاورزی در این شهرستان ثمره استفاده از روش‌های آبیاری جدید و تحت فشار است.

۱۵ میلیون متر مکعب آب سالانه در شهرستان تیران و کرون صرفه جویی می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محمد حسین احمدی افزود: آب چهار هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون با آبیاری تحت فشار تامین می‌شود که این روش در کاهش هدر رفت منابع آبی نقش دارد.

به گفته وی‌ بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین در  این شهرستان به بخش زراعت و چهار هزار هکتار نیز به بخش باغبانی اختصاص دارد که به صورت آبی و دیم آبیاری می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه مدیریت منابع آب برای توسعه کشاورزی این شهرستان اهمیت دارد، تصریح کرد: روش‌های جدید کشاورزی موجب افزایش سطح زیر کشت، کاهش هدر رفت آب و افزایش بهره وری شده است.

وی اضافه کرد: میزان آب مصرفی بخش کشاورزی تیران و کرون در یک سال زراعی ۷۰ میلیون متر مکعب است.

وی یادآورشد: تسهیلات بانکی برای اجرای روش‌های مکانیزه پیش بینی شده اما خرده مالکیت‌ها یکی از موانع پیش روی اجرای اینگونه طرح‌هاست.

تولید ۱۳۸ هزار تن محصول کشاورزی در تیران و کرون

احمدی با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی تیران و کرون گفت: سالانه بیش از ۱۳۸ هزار تن محصول کشاورزی باغی و زراعی در این منطقه برداشت و در بازارهای محلی، ‌استانی و خارجی عرضه می‌شود.

وی بادام، ‌گردو، انگور، سیب، گیلاس، سبزی وصیفی،  زعفران، موسیر، گندم، جو، کلزا و گیاهان دارویی را از جمله محصولات تولیدی در این شهرستان بیان‌کرد.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی این خطه است، تصریح کرد: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و گیاهانی با مصرف کم آب مورد توجه است و سرمایه‌گذاران به این حوزه‌ها هدایت شده اند.

وی اضافه کرد: سال گذشته بیش از هزار و ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به سرمایه‌گذاران این عرصه اختصاص یافته است.

احمدی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر تولید کننده خرد و بزرگ در بخش  کشاورزی تیران و کرون در حال فعالیت هستند.

تیران و کرون دارای ۲۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید