Iranian Agriculture News Agency

تولید محصولات دامی استان اصفهان ۱.۴ برابر افزایش یافت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید انواع محصولات دامی در استان اصفهان در پایان سال گذشته نسبت به هشت سال قبل افزون بر ۱.۴ برابر افزایش یافته است.

تولید محصولات دامی استان اصفهان ۱.۴ برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تولید انواع محصولات دامی دراستان اصفهان در سال ۹۲، یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۶۵۸ تُن بود که در پایان سال گذشته به یک میلیون و ۸۸۰ هزار و ۶۱۰ تن رسید.

او با بیان اینکه برنامه‌ریزی، حمایت و افزایش مشارکت بخش خصوصی سبب رشد تولید محصولات شده است خاطرنشان کرد: جهش تولید در سال‌های گذشته بطور کامل مشهود بود و این امر می‌تواند در امسال  نیز با رفع موانع و پشتیبانی بیشتر تداوم پیدا کند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: این استان در بخش تولید شیر خام در کشور رتبه اول را با تولید سالانه بالغ بر یک میلیون و ۴۸۵ هزار تن و همچنین رتبه نخست در زمینه تولید شیر به ازای هر راس گاو شیری را در اختیار دارد.

ایراندوست ادامه داد: استان اصفهان در زمینه تولید گوشت مرغ  با داشتن یک هزار و ۸۴۰ واحد مرغداری گوشتی به ظرفیت بیش از ۳۶.۹ میلیون قطعه و تولید سالانه بیش از ۱۹۱ هزار تن گوشت مرغ رتبه دوم کشوری و در ظرفیت واحد‌های مرغداری گوشتی رتبه نخست را داراست.

او جمع دام‌های سبک و سنگین در استان را هفت میلیون واحد اعلام کرد و گفت: حدود ۲ هزار دامداری صنعتی گوشتی و شیری در این منطقه مشغول به‌کار هستند و حدود ۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد دامداری نیمه صنعتی نیز در این استان فعالیت می‌کنند.

استان اصفهان دارای ۵۶۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید