Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان؛

خبر خوب برای کشاورزان/ زمان صدور مجوز تأسیس گلخانه یک ماهه شد

بهره‌برداران می‌توانند با مراجعه به مراکز کشاورزی دهستان‌ها و باتوجه‌به آب مطمئن و زمین مرغوب اقدام به تکمیل پرونده کنند و در کمتر از یک ماه مجوز تاسیس گلخانه بگیرند.

خبر خوب برای کشاورزان/ زمان صدور مجوز تأسیس گلخانه یک ماهه شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، اصغر رستمی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: باتوجه به شرایط اقلیمی و کم آبی، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و انتقال کشت از فضای باز به بسته در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان قرار گرفته است.

او افزود: در حال حاضر بالغ بر ۲۳۰۰ هکتار سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای داریم و با توجه به بهره‌وری آب، مصرف کمتر آب، افزایش تولید و همچنین ارزش صادرات این محصولات توسعه این کشت در اولویت قرار می‌گیرد.

او تصریح کرد: حدود دو سال دوران مشارکت این طرح و پنج سال هم زمان بازپرداخت تسهیلات است. امیدواریم با اجرای این طرح در آینده‌ای نزدیک وضعیت کشت گلخانه‌ای به نسبت مناسب برسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به فرآیند دریافت مجوز، بیان کرد: خوشبختانه با تسهیلگری سازمان جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در کمتر از یک‌ماه بهره‌بردار و متقاضی می‌توانند به پروانه تاسیس دسترسی پیدا و بلافاصله با ورود به سامانه دریافت تسهیلات مراحل تکمیلی کار خود را پیگیری کنند. پس از آن تسهیلاتی که ۸۰ درصد هزینه‌های گلخانه را پوشش می‌دهد از طریق بانک کشاورزی دریافت خواهند کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید