Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید توافقی گل محمدی در اصفهان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان از آغاز خرید توافقی گل محمدی در استان اصفهان خبر داد و گفت: خرید توافقی این محصول تاپایان فصل برداشت ادامه دارد.

آغاز خرید توافقی گل محمدی در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسن احمدی شاپورآبادی مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان، با بیان اینکه خرید گل محمدی به منظور حمایت از کشاورزان و پیشگیری از ضرر و زیان آن‌ها از سال ۹۷ شروع شده است، گفت: خرید‌های توافقی از ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری و حلقه واسطه‌گران و دلالان را حذف می‌کند؛ به طوریکه محصول در خرید توافقی، به طور مستقیم از کشاورز خریداری می شود و بدون واسطه به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد.

 حاج عابدی افزود : استان اصفهان با سه هزار و ۸۱۰ هکتار وسعت زیر کشت و تولید سالانه ۱۱ هزار و ۴۳۰ تن گل محمدی ، قطب تولید گل محمدی و گلاب کشور است و خرید توافقی گل محمدی به توسعه کشت محصول کمک می‌کند و تا پایان فصل برداشت، خریدِ توافقیِ آن از کشاورزان ادامه خواهد داشت.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: تاکنون، ۶۹ تُن محصول از کشاورزان خریداری شده است و این روند تا پایان فصلِ برداشت ادامه دارد.

وی با اشاره به خرید گل محمدی از تشکل‌های تحت پوششِ سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: پنج مرکز خریدِ اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی آران و بیدگل، شرکت تعاونی تولید روستایی امیر کبیر، شرکت تعاونی تولید روستایی الغدیر یزدل و شرکت تعاونی تولید روستایی زرکشت نوش آباد و شرکت تعاونی تولید روستایی انبوه کاران کویرات آران و بیدگل این محصول را خریداری می‌کنند.

محسن حاج عابدی با اشاره به اینکه پارسال ، ۱۳۲ تن گل محمدی در شهرستان آران و بیدگل برداشت شد، گفت: محدودیت گردشگری در سالِ جاری به علت شیوع کرونا، تقاضا را برای محصولات فراوری گیاهان دارویی مانند گل محمدی با کاهش مواجه کرده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید