Iranian Agriculture News Agency

اجرای عملیات پیوند سرشاخه درختان گردو برای افزایش کیفیت محصولات

عملیات پیوند سرشاخه درختان گردو در سال جاری در 18 شهرستان استان اصفهان انجام شد.

اجرای عملیات پیوند سرشاخه درختان گردو برای افزایش کیفیت محصولات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمدرضا رئیس زاده، مدیر امور باغبانی سازمان در خصوص عملیات پیوند سرشاخه درختان گردو اظهار کرد: در راستای اجرای یکی از سیاست‌های بخش باغبانی مبنی بر اصلاح باغات مثمر گردو، عملیات پیوند سرشاخه درختان گردو برای درختانی که کیفیت محصول آنها پایین است یا عملکرد مناسبی ندارند انجام شد تا محصول با کیفیت‌تری از این درختان تولید شود.

وی ادامه داد: این طرح سال گذشته در هشت شهرستان استان و برای یک هزار و 600 اصله درخت انجام شد، با برنامه‌ریزی و تدابیر مناسب شکل گرفته این طرح در سال جاری در سطح 18 شهرستان و حدود سه هزار اصله درخت شکل گرفت که رشد مناسبی در این زمینه شاهد هستیم.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: مدیریت باغبانی سازمان با شناسایی ارقام مناسب، اقدام به عقد قرارداد با باغ مادری تولیدکننده پیوندک سرشاخه و خریداری موارد کرد و اجرای عملیات از 20 فروردین ماه سال جاری آغاز و تا پایان هفته ادامه دارد.

وی عنوان کرد: این طرح در سال جاری در شهرستان‌های اصفهان، خوانسار، سمیرم، شهرضا، شاهین شهر، فلاورجان، کاشان، مبارکه، تیران و کرون، لنجان، فریدن، بویین و میاندشت، فریدونشهر، گلپایگان، اردستان، نایین، نطنز و دهاقان اجرا شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید