Iranian Agriculture News Agency

توسعه پرورش ماهیان زینتی اصفهان مستلزم تکمیل زنجیره تولید است

توسعه صنعت پرورش ماهیان تزیینی و آکواریومی استان اصفهان و افزایش درآمدزایی از آن مستلزم تکمیل زنجیره تولید است.

توسعه پرورش ماهیان زینتی اصفهان مستلزم تکمیل زنجیره تولید است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدرضا عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تکمیل زنجیره تولید صنعت پرورش ماهیان تزیینی بویژه در تولید خوراک ماهیان و تجهیزات آکواریومی ضروری است، زیرا بخش قابل توجهی از آن وارداتی و از خارج کشور تامین می‌شود و خروج ارز را به همراه دارد.

او اصفهان را از جمله استان‌های پیشتاز صنعت پرورش ماهیان زینتی در کشور برشمرد و تصریح کرد: در صورتی که سرمایه گذار و فعالان اقتصادی بتوانند در بخش تولید وسایل آکواریومی مانند تجهیزات آبدهی و انواع پمپ‌ها و تولید خوراک ماهی ورود پیدا کنند در کنار سودآوری مناسب در این بخش به جهش تولید دست خواهیم یافت.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: اکنون بیشتر تجهیزات آکواریومی از چین وارد می‌شود در صورتی که ساخت آن‌ها چندان سخت نیست و راه اندازی خط تولید آن به سرمایه گذار نیاز دارد.

او تکمیل زنجیره تولید صنعت پرورش ماهی زینتی در اصفهان را با توجه به فعالیت تولیدکنندگان و سرمایه گذاران موفق شدنی دانست و خاطرنشان کرد: از آنجا که رتبه دوم تولید ماهیان آکواریومی در کشور به اصفهان اختصاص دارد لذا تحقق تولید دیگر ملزومات این صنعت هم با برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر دور از ذهن نخواهد بود.

عباسی با تاکید بر اینکه مشارکت بخش خصوصی در تقویت صنعت پرورش ماهیان زینتی موثر است، اظهارکرد: اکنون افزون بر ۸۰۰ واحد تولیدی این نوع آبزیان در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه ۱۲۰ تا ١٧٠ انواع گونه ماهی آکواریومی در استان پرورش داده می‌شود، اضافه کرد: اشتغالزایی مستقیم این بخش در استان بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر است.

تولید ماهیان زینتی و آکواریومی در اصفهان طی هفت سال اخیر ۲۵ درصد رشد داشته و بر اساس آمار موجود اکنون به بیش از ۶۷ میلیون قطعه رسیده است.

در استان اصفهان، ۱۱ شهرستان پرورش ماهی زینتی را در دست دارند و در رده بندی بیشترین میزان تولید می‌توان به ترتیب به کاشان، نجف‌آباد، اصفهان، آران و بیدگل و نطنز به عنوان اصلی‌ترین شهرستان‌ها اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید