Iranian Agriculture News Agency

آغاز نظارت جدی بر۱۷ کشتارگاه مرغ دراصفهان

هر گونه مازاد بر قیمت عرضه در بازار از قیمت‌های مصوب تخلف است و باید به مراکز ذی ربط گزارش شود.

آغاز نظارت جدی بر۱۷ کشتارگاه مرغ دراصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: تشدید نظارت بر ۱۷ کشتارگاه مرغ در استان اصفهان از امروز آغاز شده است.

حسین ایراندوست  با اشاره به تشکیل ستاد تنظیم بازار مرغ اصفهان اظهار داشت: بر اساس مصوبات این ستاد مرغ زنده در مرغداری ۱۴ هزار و ۴۰۰ و مرغی که دست مصرف کننده می‌رسد ۲۱ هزار و ۵۰۰ تومان نرخ گذاری شد.

وی افزود: هر گونه مازاد بر قیمت عرضه در بازار از قیمت‌های مصوب تخلف است و باید به مراکز ذی ربط گزارش شود.

همه اطلاعات کشتار تا خروجی گوشت مرغ در سامانه رهتاب ثبت شود

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه ثبت هر گونه مرغ ورودی به کشتارگاه‌ها و گوشت خروجی باید در سامانه رهتاب ثبت شود، ابراز داشت: این امر برای مرغ‌هایی که به خارج از استان نیز ارسال می‌شود صدق می‌کند.

وی با بیان اینکه حداکثر وزن مرغی که قرار است در اختیار مصرف کننده قرار گیرد نیز در هر بسته دو کیلوگرم مصوب شده است، ادامه داد: بر این اساس باید مرغ ۴۰ تا ۴۵ روزه در اختیار کشتارگاه‌ها قرار گیرد.

تولید شبانه مرغ در اصفهان به ۶۱۰ تن رسید

ایراندوست با بیان اینکه میانگین کشتار مرغ در بهمن ماه در هر شب در استان اصفهان ۵۳۰ تن بوده است، اضافه کرد: این میزان در اسفند ماه به ۶۱۰ تن رسیده و در زمینه تولید مرغ با هیچ مشکلی رو به رو نیستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خروج مرغ از استان برنامه‌ریزی شده نیست، گفت: در حال حاضر مرغ از اصفهان توسط مرغداری‌ها به استان‌های تهران، مرکزی لرستان، همدان و قم ارسال می‌شود.

تشدید نظارت بر ۱۷ کشتارگاه مرغ استان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین به تشدید نظارت بر فعالیت کشتارگاه‌های استان اصفهان از امروز اشاره کرد و ابراز داشت: در استان اصفهان ۱۷ کشتارگاه وجود دارد که از امروز نمایندگانی از صمت، بسیج اصناف و جهاد کشاورزی بر فعالیت آنها با دقت نظارت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در زمینه تأمین نهاده‌های طیور در استان اصفهان هیچ مشکلی را نداریم، اضافه کرد: همچنین مدیران جهاد کشاورزی بازدیدهایی را به صورت سرزده از این اماکن انجام می‌دهند ضمن اینکه با ارسال پیامک به مرغداران یادآور می‌شویم که مرغ را قبل از ۴۵ روز به کشتارگاه ارسال کنند.

۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت مصوب تخم مرغ

ایراندوست همچنین در خصوص قیمت تخم مرغ در استان اصفهان ابراز داشت: قیمت تخم مرغ درب مرغداری ۱۴ هزار تومان و درب مغازه ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است.

وی افزود: قیمت تخم مرغ در بازار اصفهان کنترل شده و روند نزولی دارد ضمن اینکه شهروندان باید توجه داشته باشند که هر کجا قیمت تخم مرغ بالاتر از ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان بود را به سامانه‌های ثبت شکایت ۱۲۴ اعلام کنند.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید