Iranian Agriculture News Agency

۲.۵ میلیون اصله نهال شناسه‌دار در اصفهان تولید شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در سال جاری ۲.۵ میلیون اصله نهال شناسه‌دار در این استان تولید و بخش قابل توجهی از آن در اختیار سایر استان‌ها قرار گرفت.

۲.۵ میلیون اصله نهال شناسه‌دار در اصفهان تولید شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مهرداد مرادمند رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان  افزود: این نهال‌ها شامل انواع نهال درختان میوه دار و هسته دار است که ضمن برخورداری از کیفیت مناسب اصالت دارد.

وی با اشاره به توانایی تولید انواع نهال و پیوندک بیش از مصرف داخل استان اضافه کرد: اصفهان پیشتاز ارسال انواع پیوندک تولیدی به سایر استان‌هاست و بزرگترین باغ مادری چشمه‌های پیوندی در این منطقه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه نهال درختان نسبت به محصولات زراعی دیگر باید از دوام بسیار بیشتری برخوردار باشند، تصریح کرد: برای مثال وقتی گندم کشت می‌شود چند ماه بعد برداشت خواهد شد اما درختان باید مدت زمان بسیار بیشتری بگذرد تا بتوان محصولاتشان را برداشت کرد و در عین حال از کیفیت آنها کاشته نشود.

مرادمند به تعدد گلخانه‌های توری (Screen House) در استان اشاره و خاطرنشان کرد: تولید نهال با کیفیت در این گلخانه ها صورت می‌گیرد.

وی توسعه کشت نهال را از جمله برنامه‌های این سازمان برشمرد و اظهارداشت: کشت این محصول به اصطلاح به منزله پشتیانی باغ‌ها و صنعت کشاورزی است و حمایت از آن به توسعه باغ‌ها و افزایش محصولات می‌انجامد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: از سوی دیگر افزایش تولید نهال در استان سبب تحقق شعار جهش تولید می‌شود و خودکفایی هرچه بیشتر در صنعت کشاورزی، صادرات و ارزآوری را به همراه خواهد داشت.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید