Iranian Agriculture News Agency

صادرات گلخانه‌ای تیران و کرون ۳۰ میلیون دلار ارزآوری دارد

تولیدات گلخانه‌ای این شهرستان سالانه ۳۰ میلیون دلار برای فعالان این عرصه درآمد دارد که باید برای صادرات همه آن تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرد.

صادرات گلخانه‌ای تیران و کرون ۳۰ میلیون دلار ارزآوری دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محمدحسین احمدی افزود: در زمان حاضر ۲۰۱ هکتار از اراضی کشاورزی تیران و کرون زیر کشت گلخانه‌ای قرار دارد که سالانه بیش از ۴۵ هزار تن محصول تولید و ۹۰ درصد آن به بازارهای خارجی صادر می‌شود.

وی بیان‌ کرد: ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در ۵۴۰ گلخانه ای شهرستان فعالیت دارند و توسعه  این مراکز در روستاها زمینه رشد اقتصادی منطقه را فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه توسعه سطح زیرکشت گلخانه‌ای این خطه در هفت سال گذشته بیش از ۱۳۰ هکتار افزایش یافت، خاطرنشان‌ کرد: ارائه تسهیلات بانکی و حمایت از تولید در این خصوص نقش داشته که البته ورود به صنایع تبدیلی، برندسازی و تجاری سازی این محصولات در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: باید چرخه تولید با سرمایه‌گذاری در بخش بسته بندی، برندسازی و تجاری‌سازی آن در بازارهای داخلی و خارجی تکمیل شود تا اینکه از مشکلات احتمالی آن در آینده جلوگیری و منفعت اقتصادی افزایش یابد.

احمدی تشکیل شرکت تعاونی گلخانه‌داران این شهرستان را یکی از اقدامات زیرساختی برای هم افزایی در تامین نیازهای تولید و عرضه به بازار اعلام و اضافه کرد : برای این موضوع به همکاری سرمایه گذاران در این بخش با عضویت در این تشکل نیاز است.

استان اصفهان با سطح ۲ هزار هکتاری دارای ظرفیت قابل توجهی در بخش تولیدات گلخانه‌ای دارد که تا پایان سال گذشته بیش از ۳۰۱ هزار و ۶۰۰ تن محصول در این حوزه تولید و عرضه شده که این استان در میزان سطح زیر کشت و میزان تولید محصولات گلخانه‌ای به نسبت دیگر استان‌ها در رتبه دوم و سوم قرار گرفته است.

تیران و کرون یکی از مهمترین شهرستان‌های استان اصفهان در توسعه گلخانه‌ای و محصولات آن است که در زمان حاضر ۱۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه به این نوع از کشت‌ها اختصاص یافته و تا پایان سال گذشته ۷۰۰ میلیارد ریال ارزآوری داشته است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید