Iranian Agriculture News Agency

افتتاح گلخانه ۱.۶ هکتاری شرکت سهامی زراعی گلپایگان با حضور استاندار اصفهان

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان در این افتتاحیه، گفت: سیاست ما اجرای طرح های نوین با بازده اقتصادی مناسب و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف(روستاییان و اعضاء تشکل ها) است.

افتتاح گلخانه ۱.۶ هکتاری شرکت سهامی زراعی گلپایگان با حضور استاندار اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان،  با حضور استاندار اصفهان، فرماندار شهرستان گلپایگان، نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان، مدیر سازمان تعاون روستایی استان، معاون نظام های بهره برداری سازمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان و مسئولین محلی، هیات مدیره و جمعی از سهام داران شرکت سهامی زراعی گلپایگان، طرح گلخانه ۱.۶ هکتاری این شرکت افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این مراسم موبد مدیر عامل شرکت عنوان داشت: این گلخانه با اعتباری بالغ بر 7/5میلیاردتومان که ۵۰ درصد آن از محل اعتبارات شرکت و ۵۰ درصد نیز از محل سودسهام دولت در سهامی زراعی، تامین و احداث شده و پیش بینی می شود با اشتغال مستقیم ۱۵ نفر و تولید سالیانه ۴۵۰ تن محصولات گلخانه ای، یکی از طرح های موفق در سال های اخیر می باشد.

 حاج عابدی مدیر سازمان تعاون روستایی استان در این رابطه گفت: سیاست ما اجرای طرح های نوین با بازده اقتصادی مناسب و ایجاد اشتغال برای جامعه هدف (روستاییان و اعضاء تشکل ها) به ویژه در شرکت های سهامی زراعی و تعاونی های تولید می باشد که احداث گلخانه ها علاوه بر تغییر الگوی کشت، یکی از مهمترین راه های رسیدن به این اهداف است.

وی در ادامه اظهار کرد: برنامه ریزی دقیق جهت پیاده سازی صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره ارزش با توجه به کاهش منابع آبی و افزایش هزینه های تولید در کنار تغییر الگوهای کشت، از اهداف شبکه بوده و تولیدات صادرات محور می تواند سبب افزایش درآمد کشاورزان و خانوارهای عضو و در نهایت توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روستاها شود. در این راستا تعامل با بخش های تخصصی فنی و تحقیقاتی زیر مجموعه جهادکشاورزی یکی از سیاست های پیش روی سازمان تعاون روستایی استان جهت اجرایی نمودن اهداف مورد نظر است.

وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در معاونت نظام های بهره برداری استان از طریق هدفمند نمودن هزینه کرد سود سهام دولت در شرکت سهامی زراعی گلپایگان برای اجرای طرح های زیر بنایی با توجیه اقتصادی، طرحهایی چون احداث گلخانه مذکور، سپتینگ واحد گاوداری، توسعه و بهسازی واحدهای گاوداری و گوسفندداری و لینک کردن ۵۱ حلقه چاه کشاورزی شرکت، پس از تصویب در شورای ماده ۱۷ استان و تایید دفتر کل نظام های بهره برداری سازمان مرکزی به مرحله اجرا در آمده اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید