Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تأکید کرد:

فروش بیش از ۲۰۴۰۰ تومانی مرغ تخلف است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سیاست دولت در بخش تولید گوشت مرغ بر این است که وزن مرغ تولیدی را استاندارد کند و اجازه ندهد بیش از ۲ کیلوگرم شود.

فروش بیش از ۲۰۴۰۰ تومانی مرغ تخلف است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند  اظهار کرد: در استان اصفهان با توجه به اقلیم خشک و مشکلاتی که در تأمین آب وجود دارد مجبور هستیم اقداماتی انجام دهیم که در راستای سازگاری با کم‌آبی باشد و بخش دامپروری صنعتی یکی از این بخش ها است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با حدود ۱۸۰۰ واحد صنعتی و ۲۲ واحد سنتی گاوداری و تولید سالانه یک و نیم میلیون تن شیر خام رتبه اول کشور را دارد، افزود: این استان با ۱۸۰۰ واحد مرغداری و تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن گوشت سفید رتبه دوم کشور را دارد. اصفهان همچنین با تولید سالانه ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ رتبه دوم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان با داشتن ۲۱۵۰ هکتار گلخانه رتبه سوم کشور را دارد، گفت: سالانه می توانیم بیش از ۲۰۰ هکتار به سطح گلخانه های استان اضافه کنیم.

 مرادمند صدور مجوزهای احداث گلخانه در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین استعلام و ارائه ۸۰ درصد تسهیلات کم‌بهره به بهره‌برداران گلخانه را از مهم‌ترین عنوان‌های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی دانست و گفت: در شهرستان اردستان با توجه به وضعیت کویری و آب‌های زیرزمینی که با عمق زیاد چاه وجود دارد در مناطقی از آن که کیفیت آب مناسبی وجود داشته باشد پیشنهاد احداث گلخانه را می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: سیاست جهاد کشاورزی بر این است که با توجه به شوری آبی زراعت‌های کم بازده به باغاتی مانند باغات پسته که در مقابل شرایط شوری و خشکی مقاوم هستند تغییر کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه شهرستان اردستان رتبه اول تولید گوشت سفید استان را دارد، گفت: تا چند ماه گذشته مرغداران استان با مشکل تأمین نهاده مواجه بودند که خوشبختانه از مهر ماه وضعیت به گونه‌ای شد که مرغداران در سامانه بازارگاه تا ۴۰ روزگی جوجه، نهاد دریافت می‌کنند و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مرادمند گفت: سیاست دولت در بخش تولید گوشت سفید بر این است که وزن مرغ تولیدی را استاندارد کند و اجازه ندهد بیش از ۲ کیلو شود به همین منظور نهاده تا ۴۰ روزگی در اختیار مرغداران قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به قیمت مرغ و جلساتی که ستاد تنظیم بازار استان و کشور برگزار می‌کند، گفت: جهاد کشاورزی سعی کرده قیمت‌گذاری‌ها به نحوی باشد که زیانی متحمل تولید کننده نشود و بتواند ماندگاری داشته باشد ولی برخی مواقع به دلیل تغییر قیمت ارز به ضرر تولیدکننده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در مرغداری‌ها نهاده به صورت دولتی تأمین می‌شود قیمت مصوبی که ستاد تنظیم بازار ارائه کرده می‌تواند حداقل سود را به مرغداران برگرداند، برای مرغ گوشتی قیمت مصرف کننده ۲۰۴۰۰ تومان و تخم‌مرغ دربِ مرغداری ۱۴۴۰۰ تومان است و اگر فروشگاهی بیشتر از آن دریافت کند تخلف است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید