Iranian Agriculture News Agency

سلامت و امنیت غذایی اولویت جهاد کشاورزی اصفهان است

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: سلامت و امنیت غذایی مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد اقتصادی است که تحقق این مهم ملزوماتی نیاز دارد تا به هدف رسید.

سلامت و امنیت غذایی اولویت جهاد کشاورزی اصفهان است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند  در آیین افتتاح نوزدهمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی در محل دائمی برپایی نمایشگاه‌های بین المللی استان افزود: از جمله رویدادهایی که به حوزه کشاورزی در زمینه تبادل ایده، ابداعات، یافته‌ها و تحقیقات کمک می‌کند برگزاری رویدادهای کشاورزی است.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی مانند دیگر مشاغل از شیوع کرونا لطمات فراوانی دیده است که امیدواریم به زودی شاهد رفع این مشکل و رونق مشاغل آسیب دیده ناشی از کرونا باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: نمایشگاه فعلی در زمینه تولیدات بخش کشاورزی، زراعت، حفظ نباتات، باغبانی، مکانیزاسیون و مباحث آبیاری برگزار می‌شود که دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی اظهار داشت: در استان اصفهان درگیر با شرایط کم آبی با اقلیم خشک و نیمه خشک و فشار متغیرها و بارش‌های متنوع به سر می‌بریم.

مرادمند خاطرنشان کرد: انتهای پاییز شاهد بارش خوب در استان اصفهان بودیم اما زمستان با کم بارشی آغاز شد که امیدواریم در زمستان وضعیت بارندگی‌ها مطلوب شود.

وی گفت: باید از آب در اختیار و با ارزش بخش کشاورزی به نحو مطلوب استفاده شود که برگزاری این نمایشگاه در زمینه ابزاری بسیار موثر است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان تصریح کرد: تامین نهاده‌های بخش کشاورزی توسط مشارکت کنندگان در زمینه‌های مختلف کارگشاست.

وی با بیان اینکه برای خاک‌ها و اقلیم متنوع باید توصیه‌های جداگانه‌ای در زمینه استفاده از آب داشته باشیم، گفت: تبادل دانش بین بخش خصوصی، دولتی و مشارکت کنندگان در قالب برگزاری این نمایشگاه‌هاست.

شرایط سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تسهیل می‌شود

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان در این آیین گفت: در سال جهش تولید سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سند جهش تولید تدوین کرد که ۲ هدف اصلی در این سند دنبال می‌شود.

مهدی تقی پور گفت: تقویت جریان ورود سرمایه به بخش کشاورزی و دانش گستری از اهداف سند جهش تولید در بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا شرایط سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای بخش کشاورزی از ۱۲۰ روز به ۲۴ روز برسد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: تزریق دانش و استفاده از تخصص افراد صاحب فن کمک می‌کند تا سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با ضریب اطمینان بیشتر به ثمر برسد.

وی بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته بیشترین آمار صدور مجوزهای بخش گلخانه را در استان اصفهان شاهد بودیم که از سیاست‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی است. 

مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.

مجموع اراضی باغی این دیار نیز حدود ۸۰ هزار هکتار است و بطور عمده شامل انواع سیب درختی، انار، به، انگور، بادام، پسته، گلابی و زردآلوست و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تُن برآورد می‌شود.

از تولیدات شاخص محصولات کشاورزی استان می‌توان به شیرخام با تولید یک هزار و ۴۴۳ تُن(رتبه اول کشور)، گوشت مرغ با تولید حدود ۲۰۰ هزار تُن و تخم مرغ ۱۰۵ هزار تُن در سال(رتبه دوم)، گوشت قرمز با تولید ۷۰ هزار تُن در سال(رتبه پنجم)، عسل هفت هزار و سیصد تُن در سال(رتبه سوم)، گوشت بوقلمون ۱۰ هزار تُن(رتبه اول) و شترمرغ با تولید هزار تُن در سال(رتبه دوم) در سال اشاره کرد.

 
 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید