Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

طعم شیرین افزایش تولید عسل در نصف جهان

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: میزان عسل تولیدی در پایان سال گذشته هفت هزار و ۳۰۰ تُن بود در حالی که سال ۹۲ حدود سه هزار و ۳۰۰ تُن از این محصول در استان تولید شد.

طعم شیرین افزایش تولید عسل در نصف جهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، در سطح استان، نجف آباد بیشترین تولید عسل را به خود اختصاص داده پس از این شهرستان، اصفهان، شهرضا، خمینی‌شهر و خوانسار در رده های بعدی قرار دارند.

بر پایه آخرین سرشماری در مهر ماه سال ۹۸، حدود ۹۸ هزار زنبورستان و نزدیک به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار کلنی زنبور عسل در کشور موجود است، میانگین تولید عسل در هر کندو را حدود ۱۱ کیلوگرم و میزان رشد تولید این محصول در سال ۹۸ نسبت به سال ماقبل ۲۴ درصد برآورد می‌شود.

در این ارتباط رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: از جمله دلایل افزایش تولید در بخش‌های مختلف صنعت کشاورزی در این استان برنامه ریزی مناسب، همکاری دستگاه‌های مختلف، مشارکت چشمگیر بخش خصوصی و ورود بیشتر علم به این عرصه بوده است.

دانش و بخش خصوصی نیاز ضروری برای جهش تولید کشاورزی

مهرداد مرادمند خاطرنشان کرد: سهم هرچه بیشتر سرمایه و فعالان اقتصادی بخش خصوصی از نکات کلیدی است که باید برای توسعه کشاورزی استان و جهش تولید به آن توجه شود و از سوی دیگر فناوری و دانش را برای پیشرفت این صنعت باید بیش از قبل مد نظر قرار داد.

وی به لزوم حمایت‌های بانکی اشاره و تصریح کرد: صنعت کشاورزی بخصوص در گسترش روش‌های نوین کشاورزی مانند کشت گلخانه‌ای و آبیاری‌های جدید نیازمند تسهیلات بانکی و وام های کم بهره است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: رفع موانع صادراتی که به درآمدزایی بیشتر منتهی می‌شود از دیگر راهکارهایی است که بر توسعه کشاورزی و اشتیاق بیشتر تولیدکنندگان تاثیر می‌گذارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید