Iranian Agriculture News Agency

وجود ظرفیت آب‌های نامتعارف و لب‌شور برای تولید آبزیان در اصفهان

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور در شهرستان‌های شرق استان و به خصوص منطقه بن رود شهرستان اصفهان برای تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا وجود دارد.

وجود ظرفیت آب‌های نامتعارف و لب‌شور برای تولید آبزیان در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدرضا عباسی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان اظهار کرد: با توجه به وجود پتانسیل آب‌های نامتعارف و لب شور در شهرستان‌های شرق استان و به خصوص منطقه بن رود شهرستان اصفهان برای تولید انواع آبزیان از جمله ماهی قزل‌آلا و بررسی امکان پرورش سایر آبزیان از جمله ماهی تیلاپیا، سی‌بس و خاویاری، با هماهنگی و همکاری‌ متقابل با مرکز تحقیقات منابع طبیعی استان و در قالب طرح یاوران تولید با هدف بررسی بیشتر و دقیق‌تر موضوع، بازدیدی از وضعیت فعالیت در این مناطق انجام شد. 

وی ادامه داد: در این بازدید که مدیر شیلات استان یزد، رئیس تحقیقات شیلات بافق، کارشناسان شیلات استان، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان و مراکز خدمات و همچنین کارشناس شیلات مرکز تحقیقات استان حضور داشتند، موارد مختلف مورد نظر در منطقه از جمله  پرورش ماهی تیلاپیا و سایر آبزیان مورد بررسی قرار گرفت، از استخرهای موجود در شهرستان بازدید بعمل آمده و پس از آن  طی نشستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هم‌اندیشی و هم‌افزایی پیشنهادات پرورش ماهی تیلاپیا و سی‌بس علاوه بر پرورش ماهی قزل‌آلا  مورد بحث قرارگرفت.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در این جلسه، پیشنهادات و مباحث علمی و فنی متفاوت از جمله درخواست تفاهم نامه همکاری بین دو استان در خصوص ایجاد پایلوت پرورش ماهی تیلاپیا به روش بایوفلاک در دو یا سه مزرعه منتخب و امکان پرورش ماهی سی‌بس که نیاز آبی کمتری نسبت به قزل‌آلا دارد، مورد بحث قرارگرفت که البته موافقت‌ها و هماهنگی لازم سایر ادارات و نهادهای مرتبط از جمله امور آب و محیط زیست در این خصوص ضروری می‌باشد. به امید آن که با پیگیری‌ها و تلاش شیلات استان و تعامل و همراهی ادارات مرتبط نتایج خوبی در استفاده بهینه از منابع آب موجود در راستای تولید انواع آبزیان محقق گردد.  

وی در پایان گفت: درحال حاضر پرورش ماهی قزل‌آلا در آب‌های لب شور استان با تعداد حدود ۳۰۰ استخر و تولید بیش از ۳۰۰۰ تن و اشتغال بیش از ۶۰۰ نفر مستقیم در حال انجام می‌باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید