Iranian Agriculture News Agency

افزایش قیمت گوشت قرمز در اصفهان دوام نخواهد داشت

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: در عین حال که گوشت قرمز دام سبک جزو محصولات تنظیم بازار نیست اما رصد، نظارت و کنترل دقیق تولید و توزیع آن از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

افزایش قیمت گوشت قرمز در اصفهان دوام نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست بدون اشاره به قیمت مصوب محصولات پروتئینی و دامی افزود: نهاده‌های موردنیاز تولیدکنندگان این محصولات باید ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در اختیارشان قرار گیرد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: گوشت گوسفند، گاو و شترمرغ، خارج از این برنامه است و نظام قیمت‌گذاری ندارد و محصول تولیدی آنها با قیمت تمام شده به بازار عرضه می‌شود.

وی اظهار داشت: امروز هیچ بحثی در باره عرضه گوشت قرمز گاو، گوسفند و شترمرغ با قیمت مصوب وجود ندارد و  مساله تنظیم بازار و جایگاه گوشت در سبد غذایی را از عوامل تشکیل دهنده اولویت‌ها در زمینه محصولات دام و طیور اعلام کرد.

ایراندوست گفت: در عین حال که گوشت قرمز دام سبک جزو محصولات تنظیم بازار نیست اما رصد، نظارت و کنترل دقیق تولید و توزیع آن از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی  است و افزایش قیمت گوشت قرمز ناشی از جو روانی بازار است و دوام ندارد و بطور قطع در روزهای آینده کاهش می‌یابد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به افزایش قیمت گوشت قرمز گفت: با ساماندهی بازار نهاده‌های دامی و توزیع نهاده‌های یارانه‌ای، قیمت گوشت قرمز در آینده نزدیک کاهش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است؛ استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ و نیم میلیون قطعه در هر دوره و تولید سالانه ۲۰۵ هزار تُن طیور، رُتبه دوم کشور در تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است.

اصفهان دارای بیش از هفت میلیون و ۸۰۰ هزار راس انواع دام است که این استان را به یکی از قُطب‌های تولید فرآورده‌های دامی در کشور تبدیل کرده است. استان اصفهان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۱۷ کشتارگاه طیور و ۳۳ کشتارگاه دام و بیش از ۱۰ هزار مرکز بسته‌بندی و فرآورده‌های خام دامی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید