Iranian Agriculture News Agency

رونق صادرات ماهیان زینتی از استان اصفهان

با تلاش و کوشش تنها صادرکننده دارای مجوز تولید و صادرات انواع ماهیان زینتی در استان، طی شش ماه اخیر محصولات این تولیدکننده از شهرستان کاشان به کشورهای ترکیه و عراق صادر شد.

رونق صادرات ماهیان زینتی از استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدرضا عباسی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان با اشاره به برخی برنامه‌های این مدیریت اظهار کرد: با توجه به برنامه‌های اولویت‌دار شیلات استان در جهت توسعه آبزی‌پروری زینتی در استان و بنا به جایگاه نخست استان اصفهان در تولید ماهیان زینتی، با محوریت ارتقاء کیفیت تولید، توسعه بازار صادرات، ارزآوری برای کشور و تقویت تولید با ایجاد زنجیره ارزش ماهیان زینتی،  با تلاش و کوشش تنها صادرکننده دارای مجوز تولید و صادرات انواع ماهیان زینتی در استان با عنوان تجاری  Red fish   طی شش ماه اخیر محصولات این تولیدکننده از شهرستان کاشان به کشورهای ترکیه و عراق صادر گردید.

وی ادامه داد: این مقدار صادرات از سال 98 آغاز گردیده و در سال 99 با کمیت و کیفیت  مطلوب‌تری تاکنون ادامه داشته است، این برنامه که کمک موثری در تداوم تولید ماهیان زینتی و ارتقا کیفیت گونه‌های تولیدی در کشور و استان داشته است توسط تولیدکنندگان شهرستان کاشان انجام پذیرفت.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه صادرات انواع ماهیان زینتی تولید شده در طی بیش از ۲۰ محموله تریلر و به تعداد تقریبی  600 هزار قطعه (بیش از نیم میلیون قطعه) به کشورهای ترکیه و عراق ارسال گردیده و می‌توان ادعا نمود که امروز ماهیان زینتی تولید استان اصفهان به اروپا نیز وارد شده و حاصل چندین سال تلاش تولیدکنندگان پرتلاش استان به ثمر نشست و باعث افتخار مجموعه شیلات استان و شهرستان کاشان گردید.

وی اضافه کرد: گونه‌های صادر شده شامل انواع سیکلیدهای تکساز، ماکروهای زرد و آبی، اسکار و انواع دیگر از این گونه، انواع تترا، گلدفیشها و کوی فیش می‌باشند. امید است با حمایت بیشتر مسئولان و همچنین تقویت و ایجاد زنجیره تولید و با راه‌اندازی شهرک ماهیان زینتی استان،   جایگاه صادرات ماهیان زینتی استان اصفهان ارتقاء یافته و در آمار سالانه فائو قرار بگیرد و عددی در حال رشد در جدول و منحنی صادرکنندگان مشاهده شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید