Iranian Agriculture News Agency

اصفهان، سومین قطب تولید قارچ در کشور

معاون امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان با تولید ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن قارچ خوراکی جایگاه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

اصفهان، سومین قطب تولید قارچ در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، معاون امور باغبانی جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به فعالیت ۷۶ بهره بردار قارچ در استان گفت: کشت قارچ خوراکی در استان اصفهان به علت کم آب بر بودن مورد استقبال صاحبان واحد‌های تولیدی قرارگرفت به طوری که درده سال اخیر تعداد فعالان دوبرابر شده است. 

احمدرضا رییس زاده میزان مصرف آب برای تولید هر تن قارچ را ۱۷ مترمکعب بیان کرد و گفت: علاوه بر تولید در تمام فصول با میزان مصرف کم آب در واحد، اشتغالزایی دوهزار نفری واحد‌های تولیدی، تولید طبقاتی و استفاده از حداقل زمین، محیط کنترل شده و کاهش خسارات ناشی از شرایط اقلیمی، از مهم‌ترین مزایای تولید قارچ خوراکی است.

وی استفاده از پسماند‌های کشاورزی در فرایند تولید و خواص دارویی و غذایی قارچ را از مزایای توسعه کشت قارچ خوراکی در این استان دانست.

رییس زاده کشور‌های کویت، اسپانیا، کرواسی، ایتالیا، عراق، مجارستان، آلمان، فرانسه وخلیج فارس را بازار‌های صادراتی استان برشمرد و افزود: براساس آمار گمرک استان پارسال ۶۴ تن از این گمرک صادر شده است، اما بیشتر صادرات استان از گمرک جنوب انجام گرفته که متاسفانه آماری در این زمینه ثبت نشده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید