Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح هویت گذاری دام‌ به منظور پیشگیری از قاچاق در اصفهان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی اصفهان از طرح هویت گذاری دامهای سبک و سنگین عشایری، روستایی، مرتعی، شتر، اسب و تک سمیان در استان اصفهان خبر داد.

اجرای طرح هویت گذاری دام‌ به منظور پیشگیری از قاچاق در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست  با اشاره به طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در استان اصفهان اظهار داشت: استان اصفهان یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات دامی در کشور است و با تولید ۷۰ هزار تن گوشت قرمز در سال رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بالغ بر ۳۵۰ هزار رأس دام سبک اعم از گوسفند و بز در دامداری‌های استان اصفهان پرورش داده می‌شود که تنها پنج درصد از دام‌های سبک هویت گذاری شده‌اند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه ۶۵ درصد دام‌های سنگین اعم از گاو و گوساله در استان اصفهان هویت گذاری شده‌اند، تصریح کرد: طرح هویت گذاری دام‌های سبک و سنگین در راستای جلوگیری از قاچاق دام، سرقت و جا به جایی دام و همچنین، بهره مندی دامداران از تسهیلات دولتی اعم از نهاده‌های دامی و پروانه‌های صادره هدف گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه هویت گذاری دام‌ها همانند هویت ملی افراد خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه نهاده‌های دامی بر اساس تعداد دام‌ها به واحدهای دامداری عرضه می‌شود لازم است دامداران در این طرح با سازمان جهاد کشاورزی اصفهان همکاری به عمل آورند.

ایراندوست گفت: در طرح هویت گذاری، پلاک‌های ۱۵ رقمی منحصر به فردی بر روی دام‌ها نصب می‌شود و این اطلاعات آماری با ذبح حیوان در کشتارگاه‌ها باطل خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید