Iranian Agriculture News Agency

تجلیل از نمونه‌های ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: بخش کشاورزی در استان اصفهان بسیار توانمند است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تجلیل از نمونه‌های ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، آئین تجلیل از نمونه‌های ملی و استانی بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان اصفهان با حضور رئیس سازمان، معاونان، مدیران و کارشناسان و چند تن از نمونه‌های بخش کشاورزی و ارتباط ویدئوکنفرانسی با برخی شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این مراسم، مهرداد مرادمند، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: بخش کشاورزی در استان اصفهان بسیار پویا و توانمند است و استان در این بخش حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی ادامه داد: استان اصفهان در زمینه تولیدات محصولات دامی و طیور جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده و در زمینه تولید محصولات باغی و زراعی نیز از پیشتازان کشور است و همواره در جایگاه‌های برتر قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تنوع اقلیمی در استان اضافه کرد: خوشبخانه تنوع آب و هوایی در مناطق مختلف استان سبب شده که استان اصفهان در تولید انواع محصولات کشاورزی توانمند و دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی باشد که خوشبختانه این موضوع به درخشش اصفهان در بخش کشاورزی کمک زیادی داشته است.

وی افزود: استان اصفهان در زمینه احداث گلخانه‌ها در سال جاری جایگاه نخست کشور را به دست آورده است که نشان از تلاش و برنامه‌ریزی گسترده برای استفاده از ظرفیت‌های مهم استان است، همچنین استان اصفهان در توسعه کشت‌های نشایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده و در اجرای روش‌های نوین آبیاری نیز جز سه استان پیشتاز محسوب می‌شود.

مرادمند با اشاره به اینکه استان اصفهان در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی به عنوان یکی از سه استان نخست کشور شناخته می‌شود، عنوان کرد: کشاورزان و کارشناسان بسیار توانمند و بزرگی در استان در حال فالیت هستند که با وجود تمامی محدودیت‌ها اما با برنامه‌ریزی، تلاش و توکل در میدان هستند و به صورت جهادی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: کشاورزی پرچم‌دار امنیت غذایی و سلامت عمومی جامعه است و با سرمایه‌گذاری بیشتر در این بخش می‌توان شاهد خودکفایی کامل و رفع تهدیدات احتمالی باشیم که به افزایش قدرت اقتصادی کشور منجر خواهد شد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید