Iranian Agriculture News Agency

تأمین ۱۰۰ درصد نهاده‌های مرغداران توسط دولت قیمت مرغ را کاهش می‌دهد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر دولت ۱۰۰ درصد نهاده‌های مرغداران را تأمین کند، می‌توان هرکیلوگرم مرغ را با قیمت ۱۶۰ تا ۱۸۰ هزار ریال به دست مصرف‌کننده در استان اصفهان رساند.

تأمین ۱۰۰ درصد نهاده‌های مرغداران توسط دولت قیمت مرغ را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت مرغ ۲۷۰ هزار ریال برای مصرف کننده عادلانه نیست، گفت: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان تابستان امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۰ درصد افزایش یافت و اکنون در تولید مرغ مشکلی وجود ندارد.

ایراندوست افزود:باید توجه داشت که مشکل گرانی مرغ تنها مربوط به اصفهان نیست و موضوعی کشوری است.

وی یادآور شد: با توجه به برخی محدودیت‌ها، شهریور نسبت به مدت مشابه پارسال با افت ۱۰ درصدی جوجه‌ریزی مواجه بودیم، همچنین در مهر به علت عرضه نشدن ۱۰ روزه جوجه به بازار این افت بیشتر شد و به نظر می‌رسد در ۴۰ روز آینده دچار کاهش تولید مرغ خواهیم شد.

ایراندوست افزود: برای مدیریت بازار، هزارو ۲۰۰ تن مرغ منجمد در فروشگاه‌های بزرگ رفاه، اتکا و کوثر در اصفهان از هفته گذشته توزیع شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در استان اصفهان مشکلی از نظر پرورش، تولید و تأمین مرغ نداریم. همواره در فصل گرما مصرف محصولات پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ و مرغ کاهش و با سرد شدن هوا افزایش می‌یابد؛ بنابراین افزایش تقاضا یکی از علل افزایش قیمت مرغ است.

گفتنی است؛ استان اصفهان با هزار و ۸۵۰ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۶ و نیم میلیون قطعه در هر دوره با تولید سالانه ۲۰۵ هزار تن طیور، رتبه نخست در ظرفیت تولید و رتبه دوم تولید گوشت مرغ را به خود اختصاص داده است. میزان مصرف مرغ در کشور 2 برابر میانگین جهانی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید