Iranian Agriculture News Agency

نظارت و رصد دقیق بازار سموم کشاورزی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: حدود 600 فروشگاه عرضه سموم کشاورزی در سطح استان فعالیت دارند که با دقت بر فعالیت آنها نظارت می‌کنیم.

نظارت و رصد دقیق بازار سموم کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمود رضا افلاکی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به برخی اقدامات شکل گرفته توسط این مدیریت در سال جاری عنوان کرد: تلاش‌های زیادی شکل گرفته که سموم مورد نیاز کشاورزان برای انجام کشت به میزان لازم و در زمان مناسب در اختیار آنها قرار گیرد و خوشبختانه در این زمینه نیز موفق عمل کرده‌ایم.

وی ادامه داد: حدود 600 فروشگاه عرضه سموم کشاورزی در سطح استان فعالیت دارند که با دقت بر فعالیت آنها نظارت می‌کنیم، رصد همکاران ما به صورت شبانه‌روزی توسط مانیتورینگ در حال انجام است، همچنین با چندین شرکت بزرگ تولیدکننده سموم کشاورزی وارد مذاکره شدیم تا در تامین اقلام مود نیاز کشاورزان با مشکل و کمبودی روبرو نشویم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه مانده سموم به طور دقیق رصد و کنترل می‌شود، اضافه کرد: در زمینه مبارزه با انواع آفات در استان اصفهان اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته است، برای نمونه در خصوص مگس مدیترانه‌ای که یکی از مهم‌ترین آفات محسوب می‌شود و بیش از 300 میزبان دارد، با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسبی که از قبل شکل داده بودیم موفق شدیم امکاناتی را برای مبارزه با این آفت در اختیار شهرستان‌ها قرار دهیم و مبارزه به خوبی شکل گرفت.

وی با اشاره به مکاتبات این مدیریت برای تامین اعتبارات مورد نیاز عنوان کرد: به دلیل برخی نوسانات اقتصادی، قیمت برخی اقلام مورد نیاز جهت انجام ماموریت‌های این مدیریت با افزایش قیمت روبرو بوده اما خوشبختانه در زمینه اعتبارات نیز با مساعدت‌های شکل گرفته در برخی شهرستان‌ها مشکلی در این خصوص نداشتیم. هرچند همچنان با مشکلات اعتباری دست و پنجه نرم می‌کنیم و نیازمند کمک بیشتری هستیم.

افلاکی عنوان کرد: تمام تلاش‌ها شکل گرفت تا سموم مورد نیاز شهرستان‌ها به میزان لازم تامین و توزیع گردد، خوشبختانه اقدامات مبارزه‌ای در شهرستان‌ها به خوبی انجام شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های شکل گرفته مشکلی در اجرای برنامه‌ها نداشته باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید