Iranian Agriculture News Agency

تهیه و توزیع کود و بذر مورد نیاز کشاورزان

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی و تدابیر شکل گرفته، تمام تلاش‌ها بر این است که کشاورزان بتوانند به بهترین شکل به فعالیت‌های تولیدی بپردازند و دغدغه‌ای در این بخش نداشته باشند.

تهیه و توزیع کود و بذر مورد نیاز کشاورزان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، پیمان فیروزنیا، مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و تدابیر شکل گرفته، تمام تلاش‌ها بر این است که کشاورزان بتوانند به بهترین شکل به فعالیت‌های تولیدی بپردازند و دغدغه‌ای در این بخش نداشته باشند.

وی با اشاره به تحویل کودهای فسفاته و پتاسه به کشاورزان عنوان کرد: استفاده از کودهای فسفاته و پتاسه برای تولید محصولات مناسب ضروری است لذا تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا کود مورد نیاز کشاورزان به میزان مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد، سهمیه هر شهرستان داده شده و خوشبختانه مشکلی در این بخش وجود ندارد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در خصوص تامین بذور نیز اقدامات گسترده‌ای شکل گرفت، بذور تهیه شده توسط پنج شرکت، بوجاری، بسته‌بندی و عرضه می‌شوند، اما قبل از عرضه بذور، نمونه‌برداری و آزمایش‌های تخصصی از بذور به منظور بررسی وضعیت کیفی آنها انجام می‌شود تا وضعیت بذور به طور دقیق بررسی شود.

وی با اشاره به تامین کافی بذور گندم و جو برای کشاورزان عنوان کرد: در زمینه تامین سرمایه در گردش برای کشت‌های پاییزه اعتبارات مناسبی تامین و بخشی از آن به کشاورزان پرداخت شده است.

فیروزنیا ادامه داد: برنامه‌های کشت به شهرستان‌ها ابلاغ شده و خوشبختانه همکاری خوبی برای تحقق این برنامه‌ها دارند، البته در برخی موارد نیز نیاز به جدیت و فعالیت بیشتری است تا به نقاط مورد نظر دست یابیم.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصرح کرد: استان اصفهان در سال 98 موفق شد جایگاه‌های برتر کشور در تولید انواع محصولات را به خود اختصاص دهد، برای نمونه رتبه اول در تولید تعداد ریز غده سیب زمینی (مینی تیوبر)؛ رتبه اول در سطح و تولید محصول پیاز؛ رتبه اول در سطح و تولید پیاز کشت نشایی؛ رتبه دوم در سطح و تولید گلرنگ؛ رتبه دوم در سطح و تولید سایر محصولات جالیزی (طالبی ، گرمک و ... )؛ رتبه سوم درسطح و تولید محصول سیب زمینی؛ رتبه سوم درسطح و تولید محصول خربزه از جمله این موفقیت‌هااست .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید