Iranian Agriculture News Agency

تیران و کرون، بزرگترین قطب تولید موسیر در کشور

کشت موسیر در صد و پنجاه هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان تیران و کرون آغاز شد.

تیران و کرون، بزرگترین قطب تولید موسیر در کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی تیر ان و کرون با بیان اینکه رعایت اصول و شرایط کشت موسیر از نکات مهم در افزایش کمی و کیفی این گیاه است گفت: سطح زیر کشت موسیر در سال قبل صد و سی هکتاربوده که پیش بینی می‌شود با افزایش ۲۰ درصدی، سطح زیر کشت این محصول امسال به صد و پنجاه هکتار برسد.

محمد حسین احمدی نیاز آب کم و بهره وری بالا و ایجاد اشتغال پایدار را مهمترین دلایل استقبال کشاورزان برای کشت این محصول بیان کردو افزود: شهرستان تیران و کرون با توجه به سطح زیر کشت بزرگترین قطب تولید موسیر در کشور شناخته می‌شود.

وی از ابتدای مهر تا اواسط آبان را بهترین زمان برای کشت موسیر بیان کرد و گفت: حدود بیست هزار هکتار از مراتع کوهستانی منطقه دالانکوه در تیران و کرون رویشگاه طبیعی موسیر است کشت این محصول تاثیر زیادی برای حفاظت از این گونه گیاهی خودرو در طبیعت دارد.

حسینی کارشناس مرکز جهاد کشاورزی عسگران هم گفت: انتخاب بذر مرغوب و ضد عفونی شده، آماده سازی بستر مناسب و استفاده از کود و ریز مغذی ها، رعایت زمان کشت، آبیاری به موقع در افزایش کمی و کیفی محصول حائز اهمیت است.

وی نبود مراکز پیشرفته فرآوری موسیر، گرانی کود‌های شیمیایی مورد نیاز، و نبود بازار صادرات مناسب را از مهمترین مشکلات موسیرکاران بیان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید