Iranian Agriculture News Agency

کاهش 40 درصدی آتش زدن کاه و کلش در فلاورجان

آتش زدن باقی مانده محصولات زراعی در شهرستان فلاورجان استان اصفهان ، ۴۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش 40 درصدی آتش زدن کاه و کلش در فلاورجان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، کارشناس مسئول زراعت جهاد کشاورزی فلاورجان با اشاره به اینکه آتش زدن باقی مانده محصولات کشاورزی باعث از بین رفتن بافت خاک و فقیر شدن زمین کشاورزی می‌شود گفت: جمعی از جوانان کشاورز این شهرستان با هدف ایجاد فرهنگ حفظ زمین و آسمان پاک، بخشی از باقیمانده محصولات برنج را برای فروش به دامداران ، بسته بندی و به انبار‌های سطح شهرستان منتقل می‌کنند.

علی اکبر رضایی با اشاره به وجود ۱۸ هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان افزود: سالانه بیش از ۵ هزار هکتار از این زمین‌ها زیر کشت گندم، جو و برنج می‌رود.

کارشناس اداره حفاظت محیط زیست فلاورجان با اشاره به اینکه دود حاصل از آتش زدن مزارع موجب آلودگی و ورود گاز‌های سمی و خطرناک در هوا و بروز مشکلات تنفسی برای مردم منطقه می‌شود گفت: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفان برخورد و پرونده آن‌ها به مراکز قضایی منتقل خواهد شد.

بختیار میری با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون تن بقایای گیاهی در این شهرستان تولید می‌شود، افزود: بقایای محصولات کشاورزی علاوه بر اینکه برای مصرف دام بسیار مفید است در صنایع کاغذ سازی، کمپوست و تولید قارچ هم کاربرد دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید