Iranian Agriculture News Agency

افزایش بروکراسی‌های اداری برای دریافت سوخت؛ بخش کشاورزی نیاز به حمایت دارد

دامداران باید برای دریافت سوخت در سامانه‌های متفاوت ثبت‌نام کنند و بروکراسی اداری بسیاری برای ۱۰۰ لیتر سوخت وجود دارد.

افزایش بروکراسی‌های اداری برای دریافت سوخت؛ بخش کشاورزی نیاز به حمایت دارد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رضا باقری در جلسه کارگروه کشاورزی شهرضا اظهار کرد: چندین کارگاه شیره‌پزی در شهرستان شهرضا داریم که به صورت خرد کار می‌کنند و براساس قانون نمی‌توانیم مجوز دهیم و باید در شهرک صنعتی تجمیع شوند و صنف کشاورز باید در این راستا ورود پیدا کند.

وی با اشاره به مشکلات دریافت سوخت دامداران افزود: در سال‌های اخیر دامداران در فصل پاییز با مشکل نفت سفید روبه‌رو می‌شوند، یک دامداری یک اتاق کارگری دارد، چه یک دامداری 10 و یا 100 راسی باشد نیاز به گرمایش دارد و جدیداً گاز مایع نیز اضافه شد، دامداران باید در سامانه‌های متفاوت ثبت‌نام کنند و بروکراسی اداری بسیاری برای 100 لیتر سوخت وجود دارد و برای دریافت سوخت در ماه آینده باید این روند مجدد تکرار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با بیان اینکه در گاز مایع هم مشکل داریم اگر سامانه‌ای شود مشکلات افزوده می‌شود خاطرنشان کرد: همه شهرستان‌های استان اصفهان با این مشکلات روبه‌رو هستند، اداره کل جهاد استان با وزارت‌خانه و شرکت نفت اصفهان و تهران مکاتبه کرده تا در سامانه بهین تجارت سوخت را برای دامداری‌های روستایی اختصاص دهند تا دامداری‌ها بتوانند با پروانه نظام صنفی ثبت‌نام کنند، پیشنهاد داده‌اند که سوخت دامداری روستایی و سنتی را سه ماهه و صنعتی را دو ماهه دهند.

بخش کشاورزی نیاز به حمایت دارد

فرماندار شهرضا در این جلسه با تاکید بر اینکه واحدهای دامداری‌ اگر شبکه گاز ندارند شرکت گاز موظف است در صورت تایید جهاد کشاورزی گازرسانی کند گفت: تحریم‌ها مشکلات بسیاری را برای کشور به وجود آورده است، دولت باید از فروش نفت و مبادلات بانکی ارز را تامین کند و بخشی از آن را برای تامین نهاده‎ها اختصاص دهد.

ناصر اسدی افزود: تحریم‌ها سبب شده که مبادلات پولی انجام نشود و جاهایی که نفت صادر کردیم مانند کره جنوبی وقتی دولت آمریکا ایران را تحریم می‌کند، کره جنوبی نگران تبعات آن است بنابراین مبادلات ارزی را انجام نمی‌دهد.

وی بیان کرد: در هفته‌های اخیر آمریکا به دنبال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران بود که موفق نشد و این امر به خاطر پیگیری سیاستمداران و فضای بین‌المللی و مخالفت کشورهای دنیا بر برگرداندن تحریم‌ها بودند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه آمریکا به دنبال آن است که کشور را به زانو درآورد اما این اتفاق هیچ گاه نمی‌افتد بیان کرد: دولت با مشکل ارز روبه‌رو است، از جهاد کشاورزی انتظار داریم با سیاست‌گذاری که می‌کند آسیب کمتری به بخش کشاورزی وارد شود.

وی با بیان اینکه کل تامین نهادها وابسته به خارج است که این امر برای امنیت کشور خوب نیست تصریح کرد: در تولید خیلی از محصولات کشاورزی خودکفا هستیم، ستاد تنظیم بازار واردات را به وزارت صنایع واگذار کرده است در این راستا مشکلات را به استان اصفهان منعکس می‌کنیم باید راهکارهایی در نبود ارز تدبیر شود.

اسدی با اشاره به نقش واسطه‌ها در تولید محصولات کشاورزی عنوان کرد: صنف کشاورزی شهرضا نباید متکی به شخص باشد باید تشکیلاتی کار شود، در این راستا باید یک تیم قوی و کارشناس برای صنف کشاورزی شهرضا مشخص شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید