Iranian Agriculture News Agency

هشدار درباره کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان اصفهان

مدیریت بحران به کشاورزان استان اصفهان نسبت به خطر سرمازدگی محصولات هشدار می‌دهد.

هشدار درباره کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به کاهش دما بین ۶ تا ۱۰ درجه در استان اصفهان تصریح کرد: بر این اساس مدیریت بحران به کشاورزان استان اصفهان نسبت به خطر سرمازدگی محصولات هشدار می‌دهد.

وی به پایان سال زراعی اشاره‌ای کرد و گفت: پیش بینی‌های هواشناسی از تأخیر بارش‌ها و پایداری هوا در فصل پاییز حکایت دارد و لازم است کشاورزان، باغداران و دامداران نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

اجباری شدن بیمه دام در استان اصفهان

شیشه فروش با اعلام اجباری شدن بیمه دام ادامه داد: ۹۹ درصد طیور در استان اصفهان بیمه هستند اما در بخش زراعت و منابع طبیعی و باغات بیمه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با اشاره به بیمه شدن سه هزار هکتار از باغات استان اصفهان گفت: در سال زراعی گذشته ۶۰ هزار هکتار از مزارع، ۳۲۸ هزار واحد دامی و ۸۳ میلیون قطعه طیور در استان اصفهان بیمه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر افزایش سطح پوشش بیمه کشاورزی و دامداری استان اصفهان اظهار داشت: به تمام بهره برداران بخش کشاورزی توصیه می‌شود به منظور اطمینان از جبران خسارت و تأمین غرامت آسیب به محصولات خود، نسبت به بیمه محصولات خویش اقدام کنند.

مشکلات بر سر راه بیمه محصولات کشاورزی

وی به مشکلات بخش بیمه محصولات کشاورزی ودامداری هم گریزی زد و گفت: بالابودن تعرفه بیمه و تأخیر در پرداخت ارزیابی و غرامت از جذابیت بیمه کردن محصولات کاسته است و بر این اساس اجباری کردن بیمه محصولات کشاورزی با رفع موانع موجود توسط صندوق بیمه کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی مهم خواهد بود.

شیشه فروش مخاطرات جوی اعم از سرمازدگی، سیل، خشکسالی، تگرگ را در خسارت به محصولات کشاورزی و دامداری مؤثر دانست و افزود: در چنین شرایطی بیمه محصولات می‌تواند اطمینان خاطری به کشاورزان و دامداران دهد.

وی به پرداخت غرامت ۴۸ میلیارد تومانی توسط صندوق بیمه استان اصفهان در سال زراعی گذشته به کشاورزان خبر داد و گفت: تنها راهکار جبران خسارت در بخش کشاورزی و دامداری بیمه محصولات است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید