Iranian Agriculture News Agency

تصویب طرح دوفوریتی تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از تصویب طرح دوفوریتی تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد.

تصویب طرح دوفوریتی تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، سیدجواد ساداتی نژاد با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های مهم کشاورزان و فعالین این بخش به تعیین نرخ خرید محصولات اساسی کشاورزی به خصوص گندم است، اظهار داشت: طرح دوفوریتی تعیین قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی در صحن علنی مجلس با ۲۰۷ رای موافق به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه عکس العمل کشاورزان و فعالان این بخش بسیار مثبت بوده است، ابراز کرد: این موضوع یکی از دغدغه های کشاورزان در طول سالیان گذشته بوده که با همت نمایندگان مجلس برای همیشه تعیین تکلیف شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از لحاظ شرعی درست نبود که محصولی را که کشاورز کاشته است فرد یا افراد دیگری قیمت گذاری کنند، تصریح کرد: با تصویب این طرح اختیاران وزارت جهاد کشاورزی برای نرخ گذاری که به وزارت صمت داده شده بود مجددا به این وزارتخانه بازگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه دولت ابتدا تمایل داشت گندم را به نرخ کیلویی دو هزار و ۷۰۰ از کشاورزان بخرد، بیان داشت: بعد از زمزمه هایی مبنی بر طرح این موضوع دولت حتی حاضر شد تا ۶۰ درصد افزایش قیمت اولیه یعنی کیلویی چهار هزار تومان نیز بخرد ولی با تصویب این طرح یک اقدام خوب برای دلگرمی کشاورزان برای تعیین نرخ در همه سالها انجام شد.

ساداتی نژاد با بیان این موضوع که دولت حاضر بود گندم را کیلویی پنج هزار و ۷۰۰ از قزاقستان وارد کند ولی حاضر نبود این پول را به کشاورز ایرانی بدهد، یادآور شد: سال آینده برای واردات پنج میلیون تن گندم از طرف دولت برنامه ریزی شده بود.

وی با اشاره به اینکه در ادامه کار سراغ محصولات دامی مثل مرغ و تخم مرغ می رویم، افزود: در کمیسیون کشاورزی مجلس در نظر داریم برای ساماندهی این موضوع هم به صورت جدی اقدام کنیم که فعالیت های نیز آغاز شده است چراکه اعتقاد داریم امنیت غذایی به عنوان یک امر استراتژیک اگر مغفول بماند باعث صدمات جبران ناپذیری به کشور و مردم می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید