Iranian Agriculture News Agency

برداشت خربزه گرگاب از هزار هکتار از مزارع شهر گرگاب

برداشت خربزه گرگاب از هزار هکتار از مزارع این شهر آغاز شد.

برداشت خربزه گرگاب از هزار هکتار از مزارع شهر گرگاب

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، مدیر جهاد کشاورزی شاهین شهر و میمه با بیان اینکه کشت این محصول را 200بهره برداربا اشتغالزایی سه هزار نفر در هزار هکتار کشت کرده اند گفت: پیش بینی می شود 30هزار تن خربزه از مزارع این شهر برداشت شود.

مصطفی عباسی افزود: بذر خربزه گرگاب علاوه بر کاشت در استان اصفهان در استانهای هرمزگان، مرکزی، سمنان، قم و قزوین کشت می شود.

وی با بیان اینکه برداشت خربزه گرگاب تا پایان مهر ادامه دارد گفت: سالانه بیش از 5تا7 هزار تن خربزه گرگاب به کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس صادر می شود که 5 میلیون دلار ارز آوری برای کشور دارد.

علی عسکری شهردار گرگاب هم گفت: مردم شهر گرگاب امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به جای سومین جشنواره خربزه گرگاب حدود 15هزار تُن خربزه گرگاب را بین نیازمندان شهرستان شاهین شهر و میمه توزیع کردند.

حسین شاه نظری کشاورز نخبه گرگابی که پیش از این برای حفظ منابع آبی موفق به کشت خربزه در گلخانه شده بود امسال 10هکتار خربزه هم در گلپایگان کشت کرده است.

این کشاورز با بیان اینکه در حال احداث یک گلخانه 20هکتاری خربزه در گلپایگان است گفت: هدف از این کار را افزایش تولید از 200تُن به هشت هزار تن است.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید