Iranian Agriculture News Agency

تقویت صنایع تبدیلی در اصفهان

سه واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی در غرب اصفهان، سالانه ۷۲ هزار تن محصول سیب زمینی کشاورزان را جذب می‌کند.

تقویت صنایع تبدیلی در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، منصور قماشی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت:  در غرب استان اصفهان سه واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی مشغول به فعالیت هستند ، این صنایع تبدیلی در شهرستان‌های فریدن، فریدونشهر، بویین میاندشت سالانه ۷۲ هزار تن محصول سیب زمینی کشاورزان را جذب می‌کند.

او افزود: ۱۲ واحد صنایع تبدیلی سیب زمینی در غرب استان اصفهان مجوز‌های لازم برای فعالیت را دریافت کرده‌اند که پس از بهره برداری میزان جذب سیب زمینی از کشاورزان غرب استان توسط این صنایع تبدیلی به ۱۰۹ هزار و ۷۰۰ تن افزایش خواهد یافت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه سیب زمینی تولید شده در غرب استان اصفهان به صورت تازه به مصرف می‌رسد، تصریح کرد: بخش مازاد بر مصرف تازه توسط صنایع تبدیلی سیب زمینی مانند فرنچ فرایز، چیپس، غذا‌های آماده مانند الویه جذب می‌شود.

قماشی با اشاره به اینکه تعدادی از صنایع تبدیلی استان اصفهان تا قبل از سال ۹۲ از سازمان صمت مجوز دریافت کردند، تصریح کرد: از آنجا که در دهه‌های اخیر سازمان‌های متعددی مجوز صنایع تبدیلی را صادر می‌کردند آمار دقیقی از فعالان این حوزه در دسترس نیست.

او  محصول صنایع تبدیلی در حوزه محصول گوجه فرنگی در استان اصفهان را به یک واحد محدود دانست و گفت: تنها واحد صنعت تبدیلی با مجوز سازمان صنعت معدن و تجارت محصول گوجه فرنگی را به رب تبدیل می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید