Iranian Agriculture News Agency

عشایر اصفهان سالانه ۱۱ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند

تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز یکی از طرح‌های بزرگ در حال انجام در امور عشایر استان است که این زنجیره تولید به معیشت و درآمد عشایر و اقتصاد کشور کمک می‌کند.

عشایر اصفهان سالانه ۱۱ هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مختار اسفندیاری با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تُن به تولید گوشت قرمز توسط عشایر استان افزوده می‌شود، ادامه داد: در زمان حاضر بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تُن کمبود گوشت قرمز در کشور وجود دارد.

مدیرکل امور عشایر اصفهان تصریح کرد: براساس تصمیم‌گیری‌های سازمان امور عشایر کشور مقرر شد تا پایان دولت به افزایش ۳۰ هزار تُنی گوشت قرمز در کشور برسیم.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون تولید هزار تُن از کسری گوشت قرمز کشور از طریق تولیدات عشایر در استان اصفهان محقق شده است.

اسفندیاری اظهارداشت: در چند سال اخیر ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی از صندوق توسعه به حدود یکهزار و ۲۰۰ خانوار پرداخت کردیم که در همین راستا بین ۸۰ تا ۱۰۰ هزار راس بره پرواربندی شده و اکنون وزن بره و گوسفند با وزن بیشتری به بازار کشور عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: پرواربندی دام هم به نفع عشایر و هم اقتصاد کشور است که خوشبختانه در سال‌های اخیر محقق شده است.

مدیرکل امور عشایر اصفهان معتقد است گوشت قرمز تولیدی عشایر به دلیل تغذیه دام عشایر از گیاهان دارویی و تازه مرتع‌ها باید به عنوان یک گوشت ارگانیک ثبت و معرفی شود.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

عشایر استان اصفهان ۲۸ درصد مواد کالاهای این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید