Iranian Agriculture News Agency

صدور ۳۴۴ پروانه تأسیس گلخانه کشاورزی به وسعت ۱۳۰ هکتار در اصفهان

تأخیرهایی تا مرز یک‌سال در پاسخ استعلام‌ تأسیس گلخانه ها باعث دلسردی بهره برداران می شود.

صدور ۳۴۴ پروانه تأسیس گلخانه کشاورزی به وسعت ۱۳۰ هکتار در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و محیط‌ زیست استان اصفهان گفت:برخی از دستگاه‌های اجرایی زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در صدور استعلام‌های تأسیس گلخانه‌ها تأخیرهای حداکثر یک‌ساله دارند که به دلسرد شدن بهره‌بردار کشاورزی منجر شده است.

مهدی تقی‌پور بروجنی در جلسه بررسی مسائل بخش کشاورزی استان اصفهان در شاهین‌شهر اظهار کرد: سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و محیط‌ زیست استان اصفهان بهار امسال و در سال جهش تولید ۳۴۴ پروانه تأسیس گلخانه کشاورزی به وسعت ۱۳۰ هکتار در اصفهان صادر کرده است.

وی افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی خارج از بخش کشاورزی از جمله اداره آب، در پاسخ استعلام‌های مربوط به صدور پروانه تأسیس گلخانه‌ها تأخیرهای حداکثر یک‌ساله دارند که به دلسرد شدن بهره‌بردار کشاورزی منجر شده است.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و محیط‌ زیست استان اصفهان خاطرنشان کرد: در نشست‌هایی با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی در این استان، مواردی را که موجب دل‌زدگی و دلسرد شدن بهره‌برداران بخش کشاورزی می‌شود گوشزد می‌کنیم تا وکلای ملت از ابزارهای نظارتی خود برای سرعت بخشیدن به طرح‌های تولیدی بخش کشاورزی استفاده کنند.

وی اعضای این سازمان را در استان اصفهان افزون بر ۱۴ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: هریک از کارشناسان بخش کشاورزی موظف هستند پروانه اشتغال بگیرند و فعالیت کنند.

تقی‌پور برون‌سپاری برخی از وظایف وزارت جهادکشاورزی را در کاهش هزینه‌های دولت و روان‌تر شدن فعالیت‌های بخش کشاورزی مؤثر دانست و بیان کرد: استان اصفهان،  ۱۰۱ مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی با اشتغال حداقل هزار و ۱۰ کارشناس کشاورزی دارد که در صدور پروانه‌های تأسیس، تولید و طراحی واحد‌های کشاورزی فعالیت می‌کند و رتبه نخست کشور را در این خصوص داراست.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی منابع طبیعی و محیط زیست استان اصفهان تصریح کرد: مجلس و دولت با طراحی راهکارهایی، سرمایه‌های کوچک و سرگردان مردم را به بخش کشاورزی هدایت کنند و سهم این بخش را از ۲۳ درصد اشتغال در بخش کشاورزی و ۱۴ درصد تولید ناخالص اقتصادی کنونی افزایش دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید