Iranian Agriculture News Agency

بعد از ابلاغ قانون ممنوعیت واردات و لزوم خوداتکایی،

وضعیت «سفید» در بازار گوشتِ قرمز

با ممنوعیت واردات گوشت قرمز به کشور ، روزانه بیش از ۴۰ تن گوشت تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان می‌شود

وضعیت «سفید» در بازار گوشتِ قرمز

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: برای تامین نیاز بازار مصرف، در کشتارگاه‌های استان روزانه ۱۰۰ راس گوساله کشتار و بیش از ۴۰ تن گوشت حاصل از آن تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان می‌شود.

مهرداد مردامند، این استان را در جایگاه پنجم تولید گوشت قرمز برشمرد و افزود: با تولید سالانه ۷۰ هزار تن از این محصول دامی تلاش می‌شود ۱۰ درصد از ذخایر استراتژیک کشور تامین شود.

مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان، ظرفیت این استان را در خرید گوشت قرمز حدود ۴ هزار تن بیان کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، از ابتدای امسال، واردات ممنوع شد و تمام نیاز بازار کشور به گوشت قرمز باید از داخل تامین شود و برای تحقق آن، شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید گوشت قرمز از اتحادیه دامداران و واحد‌های بسته بندی و واحد‌های گاوداری بزرگ با ظرفیت بالا اعلام آمادگی کرده و نزدیک به دو ماه گوشت قرمز خریده است.

علی اکبر نجفی، نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز مصوب تنظیم بازار کشور را ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: از این طرح استقبال بسیار خوبی شده و دامداران، مازاد دام گاوداری‌های خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید