Iranian Agriculture News Agency

تأمین نهاده‌های دامی، مشکل اصلی دامداران اصفهان

استان ما در تولید گوشت، رتبه چهارم کشور را دارد و زیبنده اصفهان نیست که وارد کننده گوشت قرمز دام سبک باشیم.

تأمین نهاده‌های دامی، مشکل اصلی دامداران اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، ایران دوست معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: استان اصفهان در تولید گوشت رتبه چهارم کشور را دارد که زیبنده اصفهان نیست که وارد کننده گوشت قرمز دام سبک باشیم، البته در گوشت قرمز دام سنگین صادر کننده هستیم.

او با بیان اینکه خشکسالی و کمبود آب در مزارع باعث شده است که به دامداری و کشاورزی انبوه و فشرده روی آوریم، اما تلاش داریم که حجم محصولات را حفظ کینم، تصریح کرد: شهرستان گلپایگان به دلیل شرایط اقلیمی که دارد در بخش کشاورزی و دامداری رتبه نخست را دارد و می‌طلبد که به سمت ایجاد دامداری بزرگ و مجموعه کشت و صنعت قدم برداریم.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود :  یکی از دغدغه‌های ما کمبود گوشت قرمز بود که وزیر جهاد کشاورزی از ستاد تنظیم بازار خواست که ورود گوشت قرمز به کشور ممنوع اعلام شود و جهاد کشاورزی متعهد شد که ۴۰ هزار تن گوشت قرمز تأمین کند که از این مقدار ۱۰ درصد آن در استان اصفهان تولید خواهد شد.

ایران دوست تصریح کرد: امروزه تولید کنندگان کشور به ویژه دامداران سربازان صف اقتصادی کشور هستند، چون با توجه به مشکلاتی که در تأمین نهاده‌های دامی دارند، اما هنوز سرپا ایستادند.

او  با بیان اینکه یکی از مشکلات گاوداری‌ها این است که ظرفیت واقعی تولید دامداری بسیار بالاتر از ظرفیت پروانه‌ای است، بیان داشت: نگران کمبود دانه ذرت و جو نیستیم و تنها محدودیت ما گنجاله و سویا است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: امسال بالغ بر ۷۰۰ هزار تن سویا به کارخانجات روغن کشی صادر شده است و ۱۸۰ هزار تن دانه سویا در داخل کشور برداشت کردیم و شرکت پشتیبانی دام کشور یک محموله از کشور هند خریداری کرده است که به زودی وارد کشور می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید