Iranian Agriculture News Agency

نقش گلخانه‌ها در رونق کشاورزی

برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای در این بخش هر چند کند و آهسته اما همواره در دستور کار دولت‌ها قرار داشته است.

نقش گلخانه‌ها در رونق کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، احمدرضا رئیسی زاده، مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در رابطه با اهمیت کشت گلخانه‌ای با اشاره به بهره‌برداری ۱۶۶ پروژه در این بخش با قابلیت ایجاد ۵۵۴ فرصت شغلی جدید می‌گوید: از این تعداد ۳۸ پروژه و ۳۹۰ فرصت شغلی مرتبط با بخش تولیدات گیاهی و گلخانه‌ای و عمدتاً این گلخانه‌ها در مناطق جنوبی و غربی استان قرارگرفته‌اند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با تأکید بر اهمیت توسعه کشت گلخانه‌ای می‌گوید: مساحت گلخانه‌های اصفهان از یک هزار و ۸۴۰ هکتار در دو سال قبل اکنون به دو هزار هکتار رسیده که این میزان گلخانه در طول سال قادر خواهد بود ۳۷۰ هزار تن انواع محصولات سبزی و صیفی مانند خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت‌فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای تولید کند.

رئیس زاده تصریح می‌کند: سالانه ۱۶۰ میلیون شاخه واصله انواع گل و گلدان و گیاه تزئینی در ۱۸۰ هکتار گلخانه این منطقه تولید می‌شود که شامل شاخه بریده، گیاهان کاشانه‌ای، درخت و درختچه، گل‌های فصلی و نشایی است، همچنین سالانه بیش از ۵۰ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از این استان به خارج کشور صادر می‌شود.

وی خاطرنشان می‌کند: یکی از اصلی‌ترین سیاست‌های وزارتخانه، در توسعه کشت گلخانه‌ای جذب بازارهای کشورهای دیگر است و اکنون انواع محصولات سبزی و صیفی مانند خیار، گوجه، فلفل دلمه‌ای رنگی، بادمجان، توت‌فرنگی، سبزی برگی و غده‌ای به همراه گل‌های تزئینی، از مهم‌ترین محصولات صادراتی از استان به کشورهای خارجی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان می‌گوید: با توجه به ارزآوری، اشتغال‌زایی و صرفه‌جویی کشت محصولات گلخانه‌ای، تسهیلات لازم در اختیار متقاضیان واجدالشرایط گذاشته می‌شود؛ تسهیلات بلندمدت ۸۰ درصد از هزینه‌های ایجاد یک گلخانه را شامل می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید