Iranian Agriculture News Agency

تاسیس نخستین مرکز آزمایشگاهی با تکنینک CFT در اصفهان

تاسیس نخستین مرکز آزمایشگاهی تشخیص بیماری «مشمشه» با تکنیک نوین (CFT)می تواند در تشخیص زودهنگام این بیماری موثر باشد.

تاسیس نخستین مرکز آزمایشگاهی با تکنینک CFT در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا دراستان اصفهان ، شهرام موحدی  با اشاره به اینکه «مشمشه» از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، اظهار کرد: بیماری «مشمشه» یکی از بیماری‌های باکتریایی مسری خطرناک است که اغلب سبب ابتلاء تک سمی‌ها می‌شود.

وی افزود: این بیماری به شدت کشنده است و انسان نسبت به این بیماری حساس است. حیوانات آلوده و یا حاملانی که در ظاهر سالم هستند و از بیماری جان سالم به در برده اند عمده ترین منابع عفونت به شمار می آیند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با اعلام اینکه اولین مرکز آزمایشگاهی تشخیص بیماری مشمشه با تکنیک نوین (CFT) پس از مرکز تشخیص سازمان دامپزشکی کشور در اصفهان راه اندازی شده است، تصریح کرد: از آنجا که تشخیص زودهنگام این بیماری می‌تواند در ممانعت از شیوع بیماری «مشمشه» مؤثر واقع شود تأسیس نخستین مرکز آزمایشگاهی تشخیص بیماری «مشمشه» با تکنیک نوین (CFT)شایان توجه است.

وی با تاکید بر اهمیت بیماری‌های مشترک بین دام و انسان گفت: بیش از ۸۴۰ بیماری مشترک دام و انسان شناسایی شده است که مورد اخیر آن ویروس کووید ۱۹ است که در حال حاضر با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و همین نشان از اهمیت موضوع بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان را گوشزد می‌کند.

موحدی راه درگیری انسان به بیماری «مشمشه» را از دو راه تنفسی و پوستی اعلام کرد و افزود: عمدتاً افرادی درگیر این بیماری می‌شوند که با دام‌هایی نظیر اسب و قاطر و الاغ سروکار دارند.

به این صورت که دامی که بیمار است و فردی که با این دام در تماس بوده خراش یا ضایعه‌ای در پوست دارد که انسان را درگیر می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید