Iranian Agriculture News Agency

واردات گوشت قرمز به استان اصفهان ممنوع شد

با تامین گوشت قرمز از منابع داخلی از ورود گوشت قرمز خارجی جلوگیری خواهد شد.

واردات گوشت قرمز به استان اصفهان ممنوع شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حسین ایراندوست با اشاره به جایگاه پنجم استان اصفهان در تولید گوشت قرمز اظهار کرد: استان اصفهان با تولید ۶۸.۹ گوشت قرمز جایگاه مناسبی در تولید این فرآورده پروتئینی دارد.

وی با اشاره به جلسه هماهنگی خرید گوشت قرمز و تأمین ۴۰ هزار تن گوشت قرمز ذخایر راهبردی کشور گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان اصفهان در تأمین گوشت قرمز از روز دوشنبه ۲۸ مردادماه، گوشت قرمز گوساله ۵ تکه به ازای هر کیلوگرم ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود و با تأمین گوشت قرمز از منابع داخلی از ورود گوشت قرمز خارجی جلوگیری خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در ادامه به قیمت مصوب تنظیم بازار برای هر لیتر شیر دوهزار و ۹۰۰ تومان با اختلاف ۷ درصد اشاره‌ای کرد و گفت: علت اینکه شیر تولیدی در دامداری‌ها بالاتر از ۳ هزار و ۱۰۰ تومان هم فروخته می‌شود را باید در بازار تقاضا جستجو کرد.

وی افزود: در فصل گرما تقاضا برای محصولات لبنی و شیر افزایش می‌یابد و طبیعی است که تقاضا بر عرضه برتری می‌یابد و با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد.

ایراندوست به تنش گرمایی در گاوداری‌ها هم اشاره‌ای کرد و این را هم یکی از علل افزایش قیمت شیر و فراروده های لبنی دانست و افزود: تولید شیر در فصل گرما تا ۱۲ درصد کاهش همراه است که این کاهش تولید در استان اصفهان بالغ بر ۳۸۰ تن شیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه روزانه در استان اصفهان هزار و ۴۰۰ تن شیر مورد نیاز است و همین افت ۳۸۰ تن شیر قابل توجه خواهد بود، گفت: شیر پاکتی، پنیر یو اف و ماست از محصولاتی لبنی هستند که تحت تأثیر این افزایش تقاضا و کاهش تولید قرار می‌گیرند و با افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد: با خنک شدن هوا و افزایش تولید شیر و کاهش تقاضا معادله این بازار برعکس خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه دامداران بسیاری از نهاده‌های طیور را از بازار آزاد تهیه کردند و شرایط به گونه‌ای نیست که نهاده‌های طیور ذرت، جو و کنجاله سویادر اختیار دامداران قرار می‌گیرد و قیمت تمام شده شیر از سه هزار و ۲۰۰ تومان افزایش می‌یابد و گلایه‌هایی به همراه دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید