Iranian Agriculture News Agency

پودر ماهی ضامن بقای کارخانجات و مزارع پرورش ماهی

خط تولید یک کارخانه پودر ماهی در استان اصفهان، روزانه ۶۰ الی ۷۰ تن پودر ماهی با کیفیت برای خوراک آبزیان تولید می‌کند.

پودر ماهی ضامن بقای کارخانجات و مزارع پرورش ماهی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، محمدرضا عباسی مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: پودر ماهی عبارتست از محصول جامد فرآوری شده‌ای که از آبگیری، پختن، جداسازی، خشک کردن و آسیاب ماهی یا ضایعات آن به دست می‌آید. کارخانه تولید پودر خوراک نازدانه اصفهان در دو خط تولید پودر گوشت و پودر ماهی فعالیت میکند. در این کارخانه مدل خط تولید پودر ماهی برای خوراک آبزیان مدل سوپ می باشد که پودر ماهی از ضایعات کنسرو سازی در فرایندی پیچیده توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک بدست می آید.

او افزود: در خط تولید پودر خوراک آبزیان، از خط تولید استرالیایی استفاده میشد که ضایعات کنسروسازی بعد از ورود به سردخانه و انجماد سازی در پروسه تولید پودر ماهی قرارمیگیرد و بعد از طی مراحل فراوری و عمل آوری به پودر خوراک ابزیان با کیفیت بالا تبدیل می‌شود.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: به طور میانگین،  این کارخانه روزانه ظرفیت تولید ۶۰ الی ۷۰ تن   پودر ماهی را دارد که این میزان از ۱۵۰ تن ورودی ضایعات ماهی بدست می‌آید.

عباسی ادامه داد: این کارخانه دارای سردخانه نگهداری تا ۱۰۰۰ تن پودر ماهی بوده و در حال حاضر میزان ۵۰۰ تن پودر تولید شده دارد. هدف از تولید بیشتر حضور در بازار‌های جهانی و صادرات بوده که اقداماتی هم با کشور ترکیه و بدست آوردن پارامتر‌های مورد نظر آنان با حضور کارشناسان ترکیه ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید