Iranian Agriculture News Agency

۲۰ پروژه شاخص کشاورزی اصفهان آماده بهره برداری در هفته دولت

در مجموع ۲۰ پروژه شاخص کشاورزی در هفته دولت آماده بهره برداری است که زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر را فراهم می کند.

۲۰ پروژه شاخص کشاورزی اصفهان آماده بهره برداری در هفته دولت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، مهرداد مرادمند  با اشاره به جایگاه کشاورزی استان اصفهان در کشور اظهار کرد: استان اصفهان با دارا بودن ۵۶۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی معادل ۵ درصد از مساحت استان و ۵.۳ درصد از اراضی کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مجموع اراضی زراعی استان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سالهای نرمال حدود ۷۰% آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۷۹ هزار هکتار است، تصریح کرد: مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای استان در شرایط عادی حدود ۸۰۰ هزار تن برآورد می‌شود.

وی به پروژه‌های شاخص آماده بهره برداری در هفته دولت گریزی زد و گفت: شاخص ترین پروژه سازمان جهاد کشاورزی که روز گذشته هم توسط استاندار معرفی شد و امیدواریم توسط ریاست جمهوری به بهره برداری برسد افتتاح «گلخانه امین» در مساحتی بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمربع در شهرستان شهرضا و اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال است که اشتغال ۲۰۰ نفر را به ارمغان می‌آورد.

مرادمند به سد خاکی در شهرستان فریدونشهر هم اشاره‌ای کرد و گفت: این سد خاکی با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب توسط اداره کل امور عشایر از دیگر پروژه‌های شاخص سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در هفته دولت خواهد بود.

وی به تولیدات دام، طیور و آبزیان در شهرستانهای گلپایگان، تیران و کرون هم اشاره‌ای کرد و افزود: احداث واحدهای قارچ‌های خوراکی در شهرستان فریدونشهر، احداث و بهسازی کانالهای آبیاری عمومی در شهرستان لنجان از دیگر پروژه‌های شاخص سازمان جهاد کشاورزی اصفهان در هفته دولت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به احداث گلخانه سبزی و صیفی در شهرستان اصفهان تصریح کرد: در مجموع ۲۰ پروژه شاخص کشاورزی در هفته دولت آماده بهره برداری است که زمینه اشتغال ۳۸۲ نفر را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید