Iranian Agriculture News Agency

افزایش 50 درصدی کشت گندم در سمیرم

میزان برداشت گندم در شهرستان سمیرم نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است

افزایش 50 درصدی کشت گندم در سمیرم

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، احمد تیموری اظهار داشت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود به همت کشاورزان ۱۵ هزار تن گندم از ۱۵ هکتار از اراضی زیر کشت گندم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم بیان کرد: میزان تولید گندم سمیرم نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته که عواملی ازجمله بارندگی بیش از ۴۳۰ میلی‌متر در سال زراعی، مدیریت صحیح کشاورزان و کارشناسان جهاد کشاورزی، استفاده از بذرهای اصلاح‌شده و مبارزه با آفات در سه هزار هکتار از اراضی نقش مهمی در افزایش تولید گندم در شهرستان داشته است.

وی بیان کرد: به دلیل تک‌محصولی بودن شهرستان سمیرم چند سالی است که جهاد کشاورزی کشاورزان را به کشت گندم و دیگر محصولات زراعی تشویق می‌کند تا بتوانند این شهرستان را از تک‌محصولی خارج کرد و با خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط چهار مرکز خرید به کشاورزانی که گندم‌های مازاد خود را به مراکز خرید تضمینی تحویل دهند از کودهای تشویقی و تسهیلات بانکی برخوردار می‌کنند.

 تیموری خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۳۰ کمباین در شهرستان وارد و کار برداشت گندم را آغاز کردند که تاکنون ۹۰ درصد گندم کشاورزان برداشت و ده هزار تن گندم از کشاورزان خریداری‌شده است.

 سمیرم با ۲۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی قطب بزرگ تولید گندم استان است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع‌شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید