Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفات در بیش از ۲۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از اجرای طرح‌های مبارزه با آفات در بیش از ۲۹ هزار و ۶۷۴ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی این استان در سال‌جاری خبر داد.

مبارزه با آفات در بیش از ۲۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، منصور شیشه‌فروش تشریح کرد: عملیات ردیابی، پایش و مبارزه با آفت سن غلات از ابتدای سال‌جاری در ۷۴ هکتار از سوی مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام بوده که با مشارکت و آموزش کشاورزان، خسارت‌ها را به کمتر از یک درصد رسانده است.

وی در مورد آفت درختان گردو اظهارداشت: عملیات مبارزه و کنترل کرم خراط در ۶۰۰ هکتار از باغ‌های خوانسار، گلپایگان، دهاقان، چادگان و اصفهان با پایش، سم‌پاشی و عملیات به هنگام مکانیکی انجام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: مبارزه با آفت ملخ در ۹ هزار هکتار از مزارع کاشان، اردستان، آران و بیدگل، نایین، تیران و کرون، لنجان، شهرضا، شاهین‌شهر و سمیرم انجام شده است.

وی اضافه کرد: مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان با همکاری عوامل فنی و آموزش کشاورزان، نصب تله و ردیابی در شهرستان‌های کاشان و اصفهان، اقدام‌های مهمی انجام داده است و منجمله پایش آفت در ۱۰ هزار هکتار از زمین‌ها ادامه دارد.

شیشه‌فروش گفت: بیماری باکتریایی آتشک درختان میوه‌ای دانه‌دار در ۱۰ هکتار از باغ‌های سمیرم، شهرضا، شاهین‌شهر و میمه در حال انجام است.

وی به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای نیز اشاره کرد و یادآور شد: اقدام‌های پیشگیرانه از ابتدای فروردین امسال در این زمینه انجام شد تا همزمان با آغاز فصل پاییز خسارتی متوجه کشاورزان منطقه نشود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در ادامه به اقدام‌ها برای بیابان‌زدایی اشاره کرد و افزود: ۱۹۲ میلیارد ریال اعتبار از سال گذشته تا کنون برای بیابان‌زدایی اختصاص یافته که با این اعتبار یک هزار و ۹۸۰ هکتار نهال‌کاری در هشت شهرستان، ۲۷۰ هکتار نهال‌کاری روی مالچ، یک هزار و ۶۰۰ هکتار مدیریت روان‌آب‌ها و یک هزار و ۹۳۰ هکتار آبیاری و مراقبت از نهال‌کاری انجام شده است.

وی بیان کرد: ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای مالچ‌پاشی در نقاط کویری منجمله شهرستان آران و بیدگل اختصاص یافت که عملیات هم اکنون در سطح ۳۴۰ هکتار زمین در حال انجام است.

۳.۲ میلیون هکتار اراضی بیابانی و ۵۶۸ هزار هکتار زمین‌ کشاورزی در استان اصفهان وجود دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید