Iranian Agriculture News Agency

اخذ مجوز بهداشتی برای جابه جایی دام در اصفهان تکلیف قانونی است

اخذ مجوز بهداشتی برای جابه جایی دام و فراورده های خام دامی در استان اصفهان ضروری است.

اخذ مجوز بهداشتی برای جابه جایی دام در اصفهان تکلیف قانونی است

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، منصور کیمیایی  با اشاره به اینکه جا به جایی دام، فرآورده‌های خام دامی، نهاده‌های خوراک دام، مستلزم مجوز بهداشتی حمل از دامپزشکی است، اظهار داشت: به استناد ماده چهار آئین نامه چگونگی کنترل بهداشتی تردد، نقل و انتقال، واردات و صادرات دام زنده و فراورده‌های خام دامی، مصوب هیأت وزیران در سال ۷۳، همانند سال‌های گذشته، نیازمند اخذ مجوز بهداشتی از اداره کل دامپزشکی و شبکه دامپزشکی شهرستان‌هاست.

وی افزود: به منظور سهولت و ممانعت از تمرکز گرایی بهره برداران می‌توانند با مراجعه به بخش‌های فنی و دامپزشکی همان واحد درخواست خود را مطرح و نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه نظارت بر نقل و انتقال دام زنده و فراورده‌های خام دامی در استان اصفهان بر عهده دامپزشکی و همکاری انتظامی استان است، تصریح کرد: هدف از صدور مجوز، کنترل سلامت دام و فراورده‌های خام دامی و ممانعت از نقل و انتقال مواد آلوده و سرایت بیماری و عوامل بیماری‌زا و تضمین کیفیت دام و طیور و آبزیان بوده و نقل و انتقال موارد فوق بدون اخذ گواهی بهداشتی از دامپزشکی، تخلف محسوب می‌شود و افراد خاطی به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: امیدواریم طبق سنوات گذشته، همکاری انتظامی استان اصفهان با اداره کل دامپزشکی در اجرایی شدن این قانون ادامه داشته باشد.

کیمیایی بیان داشت: مجوز لازم در «سامانه یکپارچه قرنطینه» به صورت آنلاین و تحت وب صادر می‌شود که با سامانه اداره کل راهداری مرتبط است تا بارنامه لازم صادر شود و محموله‌ها با بارنامه‌های صادر شده اجازه تردد پیدا کنند.

صادرات دام زنده به خارج از کشور ممنوع است

وی با بیان اینکه در حال حاضر صادرات دام زنده به خارج از کشور ممنوع است، گفت: چنانچه با تغییر سیاست صادرات دام زنده به خارج از کشور فراهم شود همین روال اجرایی خواهد بود.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان افزود: این مجوزها به منظور کنترل و نظارت بهداشتی بر دام، طیور، آبزیان و فراورده‌های خام دامی صادر و همه خودروهای دارای مجوز حمل بهداشتی از دامپزشکی نیاز به اخذ بارنامه از شرکت‌های باربری و گواهی بهداشتی-قرنطینه‌ای حمل از ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها هستند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید