Iranian Agriculture News Agency

دلالی عامل مضاعف گرانی مرغ در مرکز تولید پروتئین سفید اصفهان

کشتار مرغ در اصفهان و برگشت گوشت سفید به شهرستان به علت واسطه‌گری و دلال بازی باعث افزایش قیمت مرغ می شود.

دلالی عامل مضاعف گرانی مرغ در مرکز تولید پروتئین سفید اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، حمیدرضا ابوطالبی اظهار کرد : کل شهرستان اردستان ۱۲۳ واحد مرغداری دارد و در شهر زواره نیز ۴۰ واحد مرغداری با ظرفیت بیش از یک و نیم میلیون قطعه مرغ فعال است.

عضو هیأت مدیره تعاونی مرغ تخم‌گذار اردستان گفت: بخش زواره دارای دو داروخانه دامپزشکی و یک کلینیک دامپزشکی و ۴ کارخانه خوراک دام و طیور است و تا کنون مرغداران منطقه با تسهیلات عالی و راندمان بالا در تولید مرغ با کیفیت در استان اصفهان عمل کرده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین علل گرانی مرغ در شهرستان اردستان نبود کشتارگاه مستقل است که موجب شده مرغ‌های پرورش یافته جهت کشتار و توزیع به شهرهای خارج از اردستان که اکثرا به اصفهان و تهران است ارسال شود.

ابوطالبی عنوان کرد: کشتار مرغ در اصفهان و برگشت گوشت سفید به شهرستان به علت واسطه‌گری و دلال بازی باعث افزایش قیمت مرغ می شود؛ عدم کشتار مرغ توسط عاملان توزیع در شهرستان و خرید مرغ آماده از واسطه‌ها با بار مالی و بعضا خرید مدت‌دار مرغ کشته، باعث افزایش قیمت می‌شود.

عضو هیأت مدیره تعاونی مرغ تخم‌گذار اردستان با اشاره به متضرر شدن شدید مرغداران و عدم حمایت بانک‌ها در ایام کرونا عنوان کرد: مدتی هست به دلیل نوسانات قیمت و نبود نهاده‌های مرغداران با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم  می‌کنند که در صورت ادامه پیدا کردن این رویه آینده صنعت مرغداری به خطر می‌افتد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ایام کرونامرغداران ضررهای زیادی متقبل شدند و خواهشمندیم که متولیان امر با تسهیلات قرض الحسنه متصدیان این صنعت را دریابید.

علی اکبر صالح مدیر جهاد کشاورزی اردستان هم در این باره گفت: شهرستان اردستان رتبه اول تولید مرغ در استان اصفهان را دارد، در شهرستان اردستان ۱۲۳ واحد مرغ گوشتی و ۱۱ واحد مرغ تخم‌گذار داریم.

وی افزود: در هفته‌های گذشته تولید جوجه‌ریزی در استان و کشور با افت همراه بوده است و این امر موجب گرانی مرغ شده است.

صالح در ادامه گفت : یکی از اصلی‌ترین مشکلات شهرستان نبود کشتارگاه مرغ است که باعث تفاوت قیمت گوشت سفید با اصفهان شده است، در ماه‌های اخیر مرغداران با نبود و کمبود نهاده‌های مرغداری‌ها مواجه شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید