Iranian Agriculture News Agency

اعتراض کشاورزان اصفهان به قیمت گوجه‌فرنگی

با قیمتی که در حال حاضر گوجه‌فرنگی به فروش می‌رسد کشاورزان اصفهان ضرر می‌کنند، همین عامل موجب نارضایتی و اعتراض آن‌ها شده است.

اعتراض کشاورزان اصفهان به قیمت گوجه‌فرنگی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، ناصر اطرج رئیس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان  گفت: به دلیل کاشت بیش از حد گوجه فرنگی در استان اصفهان قیمت‌ها پایین آمده است، اما مخارج کشاورزان همچنان بالاست و کشاورزان با قیمتی که در حال حاضر این محصول به فروش می‌رسد ضرر می‌کنند ، همین عامل موجب نارضایتی و اعتراض کشاورزان اصفهان شده است.

او ادامه داد: برای حل این مشکل در ابتدا سعی کردیم نرخ فروش گوجه را به نحوی تنظیم کنیم تا گوجه فرنگی از سایر استان‌ها به اصفهان وارد نشود به همین دلیل قیمت‌ها را کاهش دادیم تا گوجه‌ای که در استان کاشت می‌شود در همین استان نیز به فروش رسیده و مصرف شود.

رییس اتحادیه عمده فروشان میادین میوه و تره بار اصفهان بیان کرد: متاسفانه حتی با کاهش قیمت‌ها باز هم شاهد وارد شدن گوجه‌فرنگی از سایر استان‌ها به اصفهان هستیم که در حال حاضر تمهیداتی اندیشیده ایم که بطور کلی از خارج استان گوجه‌فرنگی وارد نشود تا کشاورزان اصفهانی متحمل ضرر نشوند.

اطرج عنوان کرد: بهترین راهکار جلوگیری از ضرر کشاورزان اصفهان این است که با توافق با شرکت تعاونی روستایی کارخانه‌های تولید کننده رب گوجه فرنگی قیمت خرید محصول را افزایش دهند، چون در حال حاضر که نرخ رب گوجه فرنگی تولیدی بالاست حداقل قیمت خرید را نیز افزایش دهند تا کشاورزان گوجه‌های مازاد بر بازار را به کارخانه‌ها بفروش برسانند و متضرر نشوند.

او در پایان اضافه کرد: گوجه‌هایی که در اصفهان کاشت می‌شوند از لحاظ کمیت و کیفیت به میزانی هستند که نیاز مصرفی استان را تامین کنند و مازاد بر مصرف بازار نیز می‌تواند به کارخانجات و حتی به استان‌های دیگر فرستاده شود از طرفی جهاد کشاورزی با برنامه ریزی می‌تواند کشاورزان را متقاعد کند تا به میزان نیاز بازار گوجه‌فرنگی تولید کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید