Iranian Agriculture News Agency

کمبود آب مهم‌ترین دلیل محدودکننده توسعه باغات هلو و شلیل در اصفهان

خشکسالی و کمبود آب مهمترین دلایل محدود کننده عملکرد و توسعه باغات هلو و شلیل در استان اصفهان در طول سالهای گذشته بوده است.

کمبود آب مهم‌ترین دلیل محدودکننده توسعه باغات هلو و شلیل در اصفهان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان، احمدرضا رئیس‌زاده با اشاره به برداشت محصول هلو و شلیل از نیمه تیرماه در باغات بارور استان اصفهان اظهار کرد: برداشت ارقام زودرس این محصولات آغاز شده و تا مهرماه که زمان برداشت محصولات هلو و شلیلِ دیررس است، ادامه خواهد داشت.

وی افزود: همزمان با شدت گرفتن گرما در تابستان، محصول هلو و شلیل استان اصفهان با ارقام متفاوت و دوره برداشت طولانی به‌تدریج وارد بازار می‌شوند و تا پایان فصل برداشت جایگاه خود را به‌عنوان میوه‌های پرطرفدار و پرمصرف باغبانی حفظ می‌کنند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بیان کرد: سطح باغات هلو و شلیل استان یک هزار و ۸۲۷ هکتار است که یک هزار و ۶۶۴ هکتار آن بارور است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال زارعی جاری، میزان برداشت هلو و شلیل به بیش از ۲۱ هزار تن برسد.

رئیس‌زاده با اشاره به ارقام عمده هلوی استان شامل زعفرانی، آلبرتا، قلعه شاهی، انجیری، ردهاون، دکسی رد، کاردی گفت: شهرستان‌های فلاورجان، مبارکه، خمینی شهر، تیران و کرون، لنجان و شهرضا بیشترین سطح باغات هلو و شلیل استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: خشکسالی و کمبود آب مهمترین دلایل محدود کننده عملکرد و توسعه باغات هلو و شلیل در استان اصفهان بوده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید