Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه ۱۰ هزار تن انواع خشکبار و دارو‌های گیاهی در خوانسار

بیش از ۱۰ هزار تن انواع خشکبار و دارو‌های گیاهی سالانه در شهرستان خوانسار تولید و بصورت سنتی بسته بندی می‌شود.

تولید سالانه ۱۰ هزار تن انواع خشکبار و دارو‌های گیاهی در خوانسار

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، رئیس اتاق اصناف خوانساربا بیان اینکه ۳۰۰ واحد صنفی در خوانسار در حوزه خشکبار و دارو‌های گیاهی فعالیت می‌کنند گفت: بعلت هواو خاک مناسب و آبیاری باغ‌ها از چشمه‌ها مرغوب‌ترین و ارگانیک‌ترین خشکبار کشور در این شهرستان تولید می‌شود.

سعید ربانی فر افزود: ۶۰ نوع خشکبار که مهم‌ترین آن‌ها گردو، آلوی خوانساری و لواشک است و ۱۶۰ نوع انواع دارو‌های گیاهی از جمله آویشن و زرین گیاه و مغز تلخ غیر قابل استفاده بادام و زردآلو در این شهرستان تولید و فرآوری می‌شود.

رئیس اداره صمت شهرستان خوانسار با اشاره به کسادی بازار خشکبار و دارو‌های گیاهی به علت شیوع کرونا گفت: نیاز به بسته بندی استاندارد همراه با سیب سلامت از جمله مشکلات تولید کنندگان این محصولات است.

علی نجاتیان افزود: یک واحد فرآوری میوه با ظرفیت سالانه ۵۵۰ تن در شهرک صنعتی در حال احداث است و اقدامات لازم برای واگذاری چند قطعه زمین نیز برای احداث کارخانه‌های بسته بندی در شهرک صنعتی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خوانسار هم گفت: از ۹۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خوانسار ۲۲۰۰ هکتار آن به باغ‌های میوه اختصاص دارد که بیشترین ارقام آن شامل گردو، آلوی خوانساری، زردآلو، بادام، انگور و آلوچه است.

محمد رضا مجیدی افزود: تنها ۲۰ درصد محصولات باغی این شهرستان بصورت تازه خوری مصرف می‌گردد و مابقی به خشکبار و دیگر محصولات فرآوری و به سراسر کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید