Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی ۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: تاکنون بالغ بر ۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهان به شکل تضمینی خریداری شده است.

خرید تضمینی ۸۶ هزار تن گندم از کشاورزان اصفهانی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان اصفهان ، محسن حاج عابدی با اشاره به خرید تضمینی ۸۶ هزار تن گندم در استان اصفهان اظهار کرد: تاکنون میزان خرید گندم تضمینی به شکل مباشراتی توسط سازمان تعاون روستایی در استان اصفهان بالغ بر ۸۶ هزار و ۹۵۳ تن بوده است.

وی افزود: قیمت تضمینی خرید گندم در سال ۹۹ با تصویب هیئت وزیران به ازای هر کیلوگرم مبلغ ۲۵ هزار ریال تعیین شد که تاکنون بیش از ۸۰ درصد آن به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان بیشترین خرید تضمینی گندم را از کشاورزان شهرستان اصفهان دانست و افزود: میزان خرید گندم از ابتدا تاکنون بالغ بر ۷۰ هزار و ۷۶۵ تن از شهرستان اصفهان و ۸ هزار و ۴۳۳ تن از شهرستان برخوار، دو هزار و۶۴ تن از شهرستان اردستان، ۲۵۴ تن از شهرستان مبارکه، ۳۴۸ تن از شهرستان گلپایگان، ۷۴ تن از شهرستان تیران و کرون، هزار و ۴۸۵ تن از شهر شاهین شهر، یک هزار و ۹۹ تن از شهرستان فلاورجان، ۴۰۷ تن از شهرستان نجف آباد، و دو هزار و ۲۴ تن هم از شهرستان سمیرم بوده است.

خرید توافقی محصول جو از کشاورزان اصفهانی

مدیر سازمان تعاون روستایی استان اصفهان با اشاره به خرید توافقی محصول جو از کشاورزان اصفهانی گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن جو هم به صورت خرید توافقی از کشاورزان توسط تعاون روستایی استان اصفهان انجام شده است.

وی به خرید تضمینی ۶۰۰ تن کلزا از کشاورزان اصفهانی هم اشاره‌ای داشت و افزود: امسال نرخ خرید تضمینی دانه روغنی کلزا با ۳۵ درصد افزایش به ازای هر کیلوگرم ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال است که شبکه تعاون روستایی استان اصفهان این محصول را از کشاورزان تحویل و مطالبات آنان را پرداخت می‌کند.

خرید تضمینی گیاه گلرنگ

حاج عابدی به خرید تضمینی گیاه گلرنگ هم اشاره‌ای کرد و افزود: با آغاز برداشت، خرید این محصول به صورت تضمینی انجام خواهد شد.

وی نوع خرید گوجه فرنگی را تا این لحظه توافقی اعلام کرد و گفت: چنانچه با آغاز برداشت محصول گوجه فرنگی، تقاضا بیش از نیاز بازار شود و قیمت بازار موجب ضرر و زیان به کشاورز شود مانند سال گذشته نوع خرید گوجه فرنگی حمایتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید