Iranian Agriculture News Agency

پیشتازی صنعت شیر اصفهان در کشور، مظهر جهش تولید

از نظر رتبه‌بندی این استان با تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شیر و انواع محصولات لبنی در جایگاه نخست قرار دارد

پیشتازی صنعت شیر اصفهان در کشور، مظهر جهش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان اصفهان ، حسین ایراندوست با بیان اینکه امسال اعتباراتی برای بهسازی واحدهای تولید شیر و سایر محصولات لبنی پیش بینی شد، خاطرنشان کرد: حدود ۳.۵ میلیارد تومان در این زمینه اعتبار در نظر شد تا بتوانیم بخشی از ساختارها را بهسازی کنیم که بی شک ارتقای کیفیت و استانداردها را رقم خواهد زد.

تولید شیر در اصفهان نمودی واضح از جهش تولید

وی با اشاره به جهش تولید به عنوان شعار امسال اضافه کرد: جهش تولید این صنعت از لحاظ کمی و عدد و ارقام در سال‌های گذشته در اصفهان رخ داد و  هر آنچه بتوانیم به سمت جهش کیفی محصولات لبنی و شیر پیش رویم بازارهای بیشتری در کشورهای دیگر به مقصد صادرات اضافه خواهد شد که ارزآوری را به همراه خواهد داشت.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، به غیر از تولید که اصفهان حرف اول را در ایران می زند، زمینه‌های پژوهشی و کابردی مانند تغییر نژادی و همچنین دانش های مرتبط با اصلاح دام از دیگر مواردی است که در این خطه دنبال می‌شود.

ایراندوست با بیان اینکه GAP به معنای عملیات خوب کشاورزی  (GOOD AGRICULTURAL PRACTICES) در این استان و  در زمینه محصولات لبنی دنبال می‌شود، تصریح کرد: بنابراین می‌توانیم در سال‌های آینده تاثیر این اقدامات را در تولید محصولات کیفی‌تر و با شرایط بهتر و تنوع بالاتر مشاهده کنیم.

اصفهان به بسترسازی صادرات بیشتر شیر نیاز دارد

به اعتقاد بزرگترین تولیدکننده پودر شیر کشور در اصفهان و رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان شیرخشک صنعتی کشور، ظرفیت کافی در استان برای ارتقا و رشد بیشتر تولید انواع محصولات لبنی وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید